יוזמה: להשבית מחר את מוסדות החינוך במשך שעה

עשרות יישובים הצטרפו לקריאת הנהגת ההורים להתחיל את הלימודים בבתי הספר ב-9:00 ואת פעילות הגנים החל מ-8:30. זאת, במחאה על אי-יישום החוק שמאפשר שילוב ילדי החינוך המיוחד • הרשימה המלאה

זמן צפייה: 01:02

הנהגת ההורים הארצית קראה להשבית מחר (שישי) במשך שעה את הלימודים בבית הספר ואת הפעילות בגני הילדים. היוזמה מגיעה במחאה על אי-יישום חוק ההכלה, שמאפשר את שילובם של ילדי החינוך המיוחד במוסדות החינוך. יותר מ-60 ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ כבר הביעו את תמיכתם במחאה, ובהן הלימודים בבתי הספר יחלו בשעה 9:00 בבוקר, והגנים יפעלו החל מ-8.30. עם זאת, אינה מחייבת את כל ההורים, שרשאים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך בזמן המקורי.

היישובים שבהם העירייה הביעה תמיכה ביוזמה: אילת, אופקים, אור יהודה, אלפי מנשה, אריאל, אשדוד, באר יעקב, באר שבע, בוקעתא, בית דגן, בית שמש, בת-ים, גבעתיים, גדרה, גני תקווה, דימונה, דלית אל כרמל, הוד השרון, הרצליה, חדרה, חיפה, טבריה, טירת הכרמל, יהוד-מונוסון, ירושלים, כפר סבא, כפר תבור, לב השרון, לוד, מבשרת ציון, מגדל העמק, מודיעין מכבים רעות, מזכרת בתיה, מטה יהודה, מטולה, מקווה ישראל, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, סביון, עפולה, פרדס חנה, פרדסיה, פתח תקווה, קדימה צורן, קריית אונו, קריית טבעון, קריית מלאכי, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, שוהם, תל אביב ותל מונד.

המועצות האזוריות שהביעו תמיכה ביוזמה: גדרות, גלבוע, גליל עליון, חוף אשקלון, חוף השרון, עמק הירדן, עמק המעיינות וערבה תיכונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתב "פוליטיקו": "לישראל יש תמריץ להשיג מידע סודי מהבית הלבן"

"לכודים במפל, שלחו סיוע": הפתק בבקבוק שהציל את חיי המטיילים

ארה"ב: "אין כרגע תוכנית לפגישת טראמפ רוחאני – ממשיכים בלחץ"

כיתה ריקה
כיתה ריקה | צילום: חדשות 13

לטענת הנהגת ההורים הארצית, בשנת הלימודים שנפתחה שולבו הילדים עם הקשיים ללא כל תמיכה תקציבית נוספת - זאת למרות קיומו של חוק ההכלה. לדבריהם, לא הוכשרו מורים לכיתות משולבות, אין רכזות הכלה, לא הייתה הכנה של צוותים פרא-רפואיים ולא הותאמו כיתות מיוחדות.

"הרעיון הבסיסי היה נכון", מסר אלי פדלון, יו"ר הוועד העירוני ברמת גן, "אבל הביצוע לוקה בחסר". לדבריו, "פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכולנו, כך שכולם צריכים לצעוק את הצעקה, להצטרף למחאה, ואולי בהזדמנות זו לנצל את הזמן ולהסביר לילדים על שונות, על חשיבות ההכלה והשילוב ההולם שמגיע לכולם".

מורה בכיתה
מורה בכיתה | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

רן ארז, יו״ר ארגון המורים, חיזק את הנהגת ההורים, ואמר: "אנו בארגון תומכים ומזדהים עם המאבק למען ילדי החינוך המיוחד. לכולנו אותה המטרה - לדאוג להצלחתם ורווחתם של ילדינו". גם יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), בירך על ההחלטה להשבית: "אנחנו ממשיכים ללחוץ על מנת שמשהו במשרד יתעורר. אני מצטרף למחאה ולקריאה להצלת והשוואת החינוך המיוחד".

כזכור, רגע לפני תחילת שנת הלימודים הודיעו בארגון המורים על כוונתם שלא להתייצב בבתי הספר, וטענו כי ה"מורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה". לבסוף, בית המשפט הוציא צו מניעה לארגון ומנע את השביתה המתכוננת. כמו כן, גם בהסתדרות המורים איימו בשביתה לפני אחד בספטמבר, זאת לאור סכסוך עבודה בינם לבין משרד האוצר, אך ביום האחרון של החופש הגדול הגיעו הצדדים להבנות ושנת הלימודים נפתחה כסדרה.