הסתדרות המורים ומשרד האוצר הגיעו להבנות – שנה"ל תיפתח כסדרה

לאחר משא ומתן שארך יותר מ-24 שעות, ובתום ההארכה שקיבלו, הצדדים הצליחו להגיע להסכמות בין היתר בנושא ימי המחלה והסכמי הפנסיה. נתניהו: "המורים הם נכס חשוב ואני מבקש להוקיר את עבודתם"

זמן צפייה: 01:20

לאחר למעלה מ-24 שעות של משא ומתן ובתום הארכה של בית הדין לעבודה, הסתדרות המורים ומשרד האוצר הגיעו היום (שישי) להסכמה שתביא לכך ששנת הלימודים תיפתח ביום ראשון כסדרה.

הצדדים הגיעו להסכמה בכלל הנושאים שעלו בסכסוך, לרבות ימי המחלה והסכמי הפנסיה. לפי ההסכם, יופחת לעובדי ההוראה יום אחד בגין כל יום מחלה ולא כ-1.4, כפי שהיה נהוג. כמו כן יינתן סכום חד פעמי לכל גימלאי שפרש החל משנת 1986. עוד סיכמו הצדדים על הקמת קרן ימי מחלה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו. נוסף לכך, בנושא חישוב הפנסיה, סוכם שהיא תחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "אני מברך את שר האוצר משה כחלון ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שלאחר משא ומתן אינטנסיבי הגיעו להסכמה שתאפשר את פתיחת שנת הלימודים תש״פ. המורים שלנו הם נכס חשוב לחברה הישראלית ואני מבקש להוקיר את עבודתם. שתהיה שנת לימודים מוצלחת לכולם".

לעוד כתבות בנושא:

שלושה ימים לפתיחת שנה"ל: מו"מ מואץ בין הסתדרות המורים והאוצר
לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

Whatsapp Image 2019 08 30 At 1
הממונה על השכר קובי בר נתן, מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, מנכ״ל האוצר שי באבד וראש אגף התקציבים שאול מרידור

שר החינוך הרב רפי פרץ בירך על ההסכם: "שמח שמשרד האוצר והסתדרות המורים גילו אחריות לאומית והגיעו להסכמות. ביום ראשון 2.3 מיליון תלמידים ותלמידות יחזרו לספסל הלימודים בשמחה ובאושר. שבת שלום וחודש טוב".

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, מסרה: "זוהי בשורה לכלל עובדי ההוראה, שלא הייתה קורית ללא ההתלכדות המופלאה של כלל עובדי ההוראה בשיתוף עם משרד האוצר וההירתמות האישית של שר האוצר והממונה על השכר. זהו הישג חסר תקדים עבור אוכלוסיית המורים והמורות בישראל. אני מאחלת לכלל עובדי ההוראה וגם לתלמידים וההורים שנת לימודים מלאה ופוריה. נמשיך להיות מאוחדים ומלוכדים כי רק נוכל להמשיך ולשפר את מעמד עובדי ההוראה ומערכת החינוך בישראל".

שר האוצר משה כחלון מסר: "אני מברך על ההבנות שהושגו היום שהן פרי של עבודה משותפת ודיונים אינטנסיביים של השבועות האחרונים, ועל כך יש לברך את אנשי משרד האוצר והסתדרות המורים. הבטחנו לעשות הכל, יחד עם הסתדרות המורים, כדי ששנת הלימודים תתחיל ב-1 בספטמבר לטובת הילדים, ההורים ועובדי ההוראה - והצלחנו. אני מברך על ההבנות ומאחל שנת לימודים מוצלחת ופוריה לכולם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר בתגובה: "אני מברך על ההסכמות שמבטיחות את פתיחת שנת הלימודים. מערכת החינוך ערוכה לקלוט את כל 2.3 מיליון התלמידים והתלמידות. עבדנו באופן אינטנסיבי וללא לאות כדי ששנת הלימודים תש"ף תפתח כסדרה. אני מאחל לאנשי החינוך שלנו ולתלמידים שנת לימודים פוריה ומוצלחת".

צילום: חדשות 13

קובי בר נתן, הממונה על השכר והסכמי העבודה, אמר בתגובה: "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכמות ולחסוך מתלמידי והורי ישראל שיבושים מיותרים. ההסכם מסדיר את סוגיות הפנסיה וימי המחלה של עובדי ההוראה. אני רוצה להודות לעובדי האגף המסורים שעשו לילות כימים על מנת להביא להסכמות ולדאוג כי שנת הלימודים תפתח כסדרה תוך שהכסף הציבורי ינותב למקומות הנכונים. אני גם רוצה לברך את גב' יפה בן דוד על מנהיגותה ואחריותה בהגעה להבנות ופתיחת שנת הלימודים ביום ראשון".

ביום רביעי, כידוע, החליט בית הדין האזורי כי הצדדים ינהלו משא ומתן בנושאים שבמחלוקת וכי עליהם להתייצב היום בבית הדין עם פתרון בסוגיות, כדי למנוע שביתה בתחילת שנת הלימודים.

הדיונים נעשו אתמול בשני צוותים והתקיימו במשרד האוצר בירושלים. הנושאים שעליהם נסוב הדיון, כאמור, הם תנאי הפנסיה וימי המחלה למורים. כמו כן, בהמשך נערכו דיונים במשרד החינוך בתל אביב על הרפורמה בחינוך המיוחד.

ביום רביעי, הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לארגון המורים, לאחר האיומים כי יפתח בשביתה וישבש את פתיחת שנת הלימודים בחטיבות העליונות ב-1 בספטמבר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פנו מרכז השלטון המקומי ורשויות נוספות לבית הדין בבקשה להוציא את צו המניעה.

כזכור, הסתדרות המורים הכריזה ב-18 לאוגוסט על סכסוכי עבודה נגד משרדי האוצר והחינוך, עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה. זאת, לאחר שהכריזה כשבוע לפני כן על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד.