בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

משטרת האוכלוסין עצרה ברמת גן אם ושני ילדיה בני 5 ו-10, שנולדו בארץ. השלושה שוהים במתקן מעצר בבית דגן. השבוע מומש לראשונה צו גירוש בקהילה הפיליפינית, נגד אם ובנה הלומד בחינוך המיוחד

זמן צפייה: 03:02

משטרת האוכלוסין וההגירה הגיעה היום (שלישי) לעצור אם פיליפינית, ג׳רלדין אסטה, ושני ילדיה, קיאן בן העשר וקיאנה בת החמש, בביתם שברמת גן. לטענת מקורבים לאם, היא מתגוררת בארץ כבר 14 שנים ומעולם לא קיבלה צו גירוש או התרעה עם תאריך גירוש כפי שבדרך כלל נהוג לפני שמבצעים מעצר, ועל כן הופתעה כשהפקחים הגיעו לביתה. כרגע השלושה נמצאים במתקן של רשות האוכלוסין וההגירה בבית דגן, אך עדיין לא ברור אם יוצאו מיד לגירוש או שיקבלו צו עם תאריך לגירוש.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס למקרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הנה, דבר אכזרי כזה. מוציאים את האמא ממררת בבכי, שני ילדים רועדים, שני תיקים עם קצת בגדים, וככה גומרים חיים של אנשים". כמו כן, בית הדין לערערים דחה בשבועיים את הגירוש של אופרסינה קואנקה ובנה מייקל ג'יימס, שביום ראשון נעצרו על ידי פקחי ההגירה בביתם שביהוד. כעת, בית הדין למשמורת אמור להחליט האם לשחרר אותם לביתם או להחזיק אותם במשמורת עד לדיון עצמו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190723-1037' autoplay='0' credit='' desc='פקחי ההגירה מגיעים לביתה של ג′רלדין ברמת גן' kid='1_y79lzewn' duration='30'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא פושעים": מאות תלמידים הפגינו נגד גירוש הילדים הפיליפינים

דיווח: שירות המודיעין של אוגנדה עצר פעיל חזבאללה בסיוע המוסד

"תנו להם צ'אנס": ישראל תגרש ילדים לעובדים זרים מהפיליפינים

משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה
משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה | צילום: חדשות 13

מייקל ג'יימס לומד במסגרת חינוך מיוחד ועולה לכיתה ז'. הוא ואמו הובאו למתקן המעצר בנמל התעופה בן גוריון, ועומדים בסכנת גירוש מיידי. זאת, חרף העובדה שהגישו ערר באמצעות עורך הדין זרי חזן, וטרם נתקבלה הכרעה בעניינם. זהו המקרה הראשון הקיץ, בו משרד הפנים מבקש לממש צו גירוש שניתן לאם ולילד יליד ישראל, הלומד במערכת החינוך הישראלית.

עו״ד זרי חזן: "מדובר במקרה בו מונחת בפני רשות האוכלוסין וההגירה, בקשה הומניטרית שטרם קיבלה מענה. מהבוקר אנו מבקשים להביא את המקרה בפני שופט תורן ולשחרר את האם ובנה".

כמה מאות אנשים הפגינו אתמול מול משרד הפנים בקריית הממשלה שבתל אביב במחאה על תחילת הגירוש של עובדות זרות מהפיליפינים וילדיהן, שנולדו וגדלו בישראל. המפגינים נשאו שלטים שנשאו סיסמאות כגון "לא מוותרים על מייקל", וכן "אל תגרשו את החברים שלי", וקראו לשר הפנים אריה דרעי להקפיא את הגירוש.

הפגנה נגד גירוש הילדים הפיליפינים, כיכר הבימה בתל אביב
הפגנה נגד גירוש הילדים הפיליפינים, כיכר הבימה בתל אביב | צילום: חדשות 13

המקרים הללו מגיעים אחרי שבסוף השבוע האחרון שגרירות פיליפינים הוציאה בצעד חריג הודעה לאזרחיה השוהים בארץ שמי מהם שמעוניין לשוב בהתנדבות לפליפינים, יוכל ליהנות מהטבות של תושב חוזר, מתמיכה ומליווי. ברשות האוכלוסין וההגירה ביקשו להבהיר כי "הודעה של שגרירות הפיליפינים מעידה על האחריות שפרשה על אזרחיה השוהים בישראל, והעובדה כי הבהירה שתלווה את השוהים הבלתי חוקיים השוהים כאן עד לחזרתם, מהווה מבחינתנו אבן דרך משמעותית בהעברת המסר כי מדובר באזרחים החוזרים למולדתם, בניגוד לתמונה הלא מדויקת שמנסים לצייר סביב הנושא".