"לא פושעים": מאות תלמידים הפגינו נגד גירוש הילדים הפיליפינים

יחד עם חבריהם ללימודים והנהגות הורים מ-15 בתי ספר בתל אביב, התלמידים המיועדים לגירוש מישראל במהלך הקיץ מחו בכיכר הבימה. "המדינה עושה עוול לילדים שנולדו וגדלו פה"

זמן צפייה: 00:22

מאות תלמידים פיליפינים שמיועדים לגירוש בקיץ הגיעו היום (שני) לכיכר הבימה בתל אביב, יחד עם חבריהם ללימודים והנהגות הורים מ-15 בתי ספר ברחבי העיר, ומפגינים נגד הגירוש הצפוי.

אחד הילדים שהגיע לתמוך בהשארת אותם ילדים פיליפינים אמר בהפגנה: "כולנו יודעים למה באנו לכאן היום, כדי לעצור את גירוש ילדי הפיליפינים שאיתם רובנו מתראים ביום יום ושנולדו בארץ ישראל. לכן זה נראה לי, ולחברים שלי, עצוב שמגרשים אותם. הם לא עשו שום דבר רע, הם לא פשעו. אז למה מגרשים את החברים שלנו? הם קיימו את כל חייהם בארץ ישראל. אני פשוט לא מוצא סיבה שפתאום יום אחד אומרים להם ללכת, ואני בטוח שגם אתם חושבים מה הם עשו שזה מגיע להם. כשאחותי שמעה את זה היא התחילה לבכות. כשאני שמעתי את זה כעסתי על המדינה שלי שעושה כזה עוול לילדים שנולדו וגדלו פה, ומאז אני רק חושב איך לעצור את הגירוש".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190624-1842' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_no47ay6b' duration='']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"תנו להם צ'אנס": ישראל תגרש ילדים לעובדים זרים מהפיליפינים

בת 85 הדרדרה עם רכבה מחניון גג - ונפלה מגובה 2 קומות • תיעוד

הדואר בראש דוח תלונות הציבור; זינוק בפניות המטופלים בקנאביס

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190624-1844' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה בכיכר הבימה בתל אביב נגד גירוש ילדים פיליפינים' kid='1_etvr00wk' duration='']

בעוד כשבוע תחל ישראל בגירוש עשרות ילדים שנולדו בארץ להורים עובדים זרים מהפיליפינים. בעוד שילדים רבים מחכים בקוצר רוח לסיום שנת הלימודים, עבור הילדים האלה סיום השנה מסמל חרדה גדולה. עד עתה, מדיניות הממשלה נמנעה מלגרש ילדים באופן משמעותי, כאשר בשנת 2012 נבלמה מדיניות הגירוש והוחלט להשאיר ילדים מעל גיל חמש שנולדו בארץ.

לאנס, תלמיד כיתה ז', סיפר: "לא מדברים על זה הרבה, אבל מפחיד אותי להגיע למדינה שאני לא מכיר בה כלום. אנחנו אזרחים ולא עובדים זרים, אני פיליפיני אבל נולדתי פה בישראל - ואני ישראלי לכל דבר".

ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש
ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש | צילום: החדשות 13

ליליה, אמא של לאנס, מטפלת בקשישים. היא חלתה בסרטן וטופלה בבית החולים איכילוב, אך בחודשים האחרונים היא ואמהות נוספות קיבלו את צווי הגירוש. "אני לא יכולה לאכול ולא יכולה לישון מהפחד. אני יודעת שאני עובדת לא חוקית, אבל אני מבקשת שיתנו לילדים צ'אנס להישאר פה כי הם נולדו פה והם ישראלים", אמרה.