"תנו להם צ'אנס": ישראל תגרש ילדים לעובדים זרים מהפיליפינים

לאחר שעד עתה נבלמה מדיניות זו, בתחילת יולי תחל המדינה לגרש עשרות ילדים. במחאה על המהלך, תתקיים הפגנה מול בית רה"מ - במטרה למנוע את החלטת הממשלה. "אנחנו ישראלים לכל דבר"

זמן צפייה: 03:02

בעוד כשלושה שבועות תחל ישראל בגירוש של עשרות ילדים שנולדו בארץ להורים עובדים זרים מהפיליפינים. בעוד שילדים רבים מחכים בקוצר רוח לסיום שנת הלימודים, עבור הילדים האלה סיום השנה מסמל חרדה גדולה. עד עתה, מדיניות הממשלה נמנעה מלגרש ילדים באופן משמעותי, כאשר בשנת 2012 נבלמה מדיניות הגירוש והוחלט להשאיר ילדים מעל גיל חמש שנולדו בארץ.

הילדים שכעת עומדים להיות מגורשים, נמנים על אותם ילדים שהיו אז בני פחתו מחמש - וגדלו. היום (שלישי) תתקיים הפגנה גדולה מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על גירוש האימהות והילדים - במטרה למנוע את רוע הגזרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בעזרת "ארגוני חזית": ישראל פעלה לסגירת חשבונות של ארגוני BDS

סמוטריץ' נפגש עם נתניהו: דורש את משרדי התחבורה והתפוצות

"די, אני מתחנן": תקפו את חברם - והפיצו את הסרטון • תיעוד

ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש
ילדים פיליפינים שמיועדים לגירוש | צילום: החדשות 13

לאנס, תלמיד כיתה ז', סיפר: "לא מדברים על זה הרבה, אבל מפחיד אותי להגיע למדינה שאני לא מכיר בה כלום. אנחנו אזרחים ולא עובדים זרים, אני פיליפיני אבל נולדתי פה בישראל - ואני ישראלי לכל דבר".

ליליה, אמא של לאנס, מטפלת בקשישים. היא חלתה בסרטן וטופלה בבית החולים איכילוב, אך בחודשים האחרונים היא ואמהות נוספות קיבלו את צווי הגירוש. "אני לא יכולה לאכול ולא יכולה לישון מהפחד. אני יודעת שאני עובדת לא חוקית, אבל אני מבקשת שיתנו לילדים צ'אנס להישאר פה כי הם נולדו פה והם ישראלים", אמרה.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מדובר באזרחיות זרות השוהות בישראל תקופה ארוכה מאוד בניגוד לכל דין וללא כל מעמד מוסדר. מתוך התחשבות ורצון לבוא לקראתן הוחלט לאפשר לילדיהן לסיים את שנת הלימודים".