יפה בן דוד על איומי השביתה: "משרדי הממשלה זורקים אחריות"

מזכ"לית הסתדרות המורים התייחסה בריאיון לחדשות 13 לאפשרות ששנת הלימודים לא תיפתח בזמן, ותקפה את הממשלה: "ממארס התרענו על נושא עובדי הוראה בסיכון – הממשלה גוררת רגליים"

זמן צפייה: 08:27

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד התראיינה הערב (ראשון) לחדשות 13 והתייחסה לאיומי השבתת פתיחת הלימודים בצל מגפת הקורונה. לדבריה, "כבר מחודש מארס התרענו בנושא של עובדי הוראה בסיכון, ביקשנו למצוא לכך פתרון כדי שלא נגיע למצב הזה. משרדי הממשלה זורקים את האחריות ביניהם - מדובר בחיי אדם".

עוד אמרה בן דוד כי "לצערי המדינה כמו תמיד גוררת רגליים, ויום-יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים גוררת אותנו לבית הדין. כנראה לא רצו מספיק למצוא פתרון. משרד החינוך לא עשה את מיפוי ולכן אפילו לא יודע כמה עובדי הוראה בסיכון יש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דרמה בצמרת משרד האוצר: הממונה על התקציבים שאול מרידור התפטר

קבינט הקורונה התכנס: אישר את תוכניות הרמזור של פרופ' גמזו

"היכו באכזריות ללא סיבה": 6 חשודים בתקיפת 3 נערים בגן יבנה

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים
יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים | צילום: חדשות 13

בבית הדין הוצגה הצעת המדינה להסתדרות המורים, לפיה החל מ-1 בספטמבר רשאיות המורות בכיתות א-ב והגננות שבקבוצת סיכון להודיע על כך למעסיקיהן, ולשהות ב"חל"ת קורונה". במשך זמן זה תיערך בחינה לאותן גננות ומורות על ידי רופא תעסוקתי. עובדת שייקבע שהיא אכן במצב סיכון משמעותי ישולמו לה הפרשות לפנסיה בגין החודשיים הנ"ל בגובה 67.5% מהשכר. במהלך החודשיים ינהלו הצדדים מו"מ לגבי פיצוי בגין קרן השתלמות שישולם לאותן גננות ומורות שייקבע שהן במצב סיכון משמעותי.

לפי ההצעה, עובדת שייקבע שאינה בקבוצת סיכון משמעותית תחזור לעבודה החל מ-1 בנובמבר או מיום קבלת אישור, או לחלופין תהיה זכאית לשהות בחל"ת ללא זכאות לפיצוי. עובדת שייקבע שהיא בקבוצת סיכון משמעותית יתנהל משא ומתן לגבי המשך החל"ת/המשך העסקתה בדרך של פרישה מוקדמת. המדינה תעמיד 30 מיליון ש״ח להוצאות מיגון לגננות ולמורות. על הסתדרות המורים להשיב תשובה עד מחר ב-8:00.

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

בינתיים בבתי הספר נערכים לשנה חדשה בתנאי הקורונה - סיורי היכרות וירטואליים ומפגשי הכנה מוקדמת לתלמידי כיתה א'. בתי הספר והגנים נפתחו בימים האחרונים במדינות שונות בעולם לצד החשש מהתפשטות המגפה.

בישראל, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי ההורים יורשו להיכנס לתוך גני הילדים במהלך תקופת ההסתגלות. ההחלטה התקבלה אחרי לחצים רבים שהופעלו לאחרונה על ידי הורים מודאגים. נוסף על כך הודיע השר אדלשטיין כי ילדי כיתות א' יוכלו להחזיק את היד לאימא או אבא עד לשולחן שבכיתה. על כך אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים כי "אי אפשר לשנות כל הזמן את המתווה".