"רישום ילדיכם לביה"ס בוטל": הורים הפכו בני ערובה של ר' מועצה

במועצה האזורית ברנר דרשו מהמועצות השכנות גן רווה וגדרות לשלם מאות אלפי שקלים לכיסוי גרעונות בית הספר, כשסורבו, סילקו 135 תלמידים, חודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים

תלמידי תיכון במגמות מחשבים וסייבר
תלמידי תיכון במגמות מחשבים וסייבר | צילום: החדשות 13

הבוקר (ראשון) התבשרו במכתב 135 תלמידים, שהיו אמורים לפתוח את שנת הלימודים הקרובה בתיכון "מקיף ברנר", שההרשמה שלהם בוטלה והם מסולקים מבית הספר. המכתב נשלח לתושבי המועצות האזוריות גן רווה וגדרות ולא לתושבי המועצה האזורית ברנר, בה נמצא בית הספר, והוא נכתב על ידי ראש המועצה האזורית ברנר, דורון שידלוב.

במכתב הסביר שידלוב להורים של תלמידי החוץ, כי המועצה בראשה הוא עומד דרשה מהמועצות שלהם תקצוב של מאות אלפי שקלים לצורך כיסוי הגירעונות שבהם מצוי בית הספר התיכון, בעוד המועצות סירבו לשלם. בעוד תלמידי החוץ משובצים באופן אוטומטי לתיכון במשך שנים רבות, שידלוב העלה דרישה משתי המועצות לשלם סכום נוסף לכל תלמיד, מעבר לסכום הקבוע, מה שלא נדרש ממועצתו שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תחקיר הפעולה בחאן יונס: סא"ל מ' נורה למוות מאש חברו לכוח

סגול זה הרעיל החדש: חומר החיטוי המסוכן בו נצבעות הבטטות שלנו

פרסום ראשון: הורי "הגננת המתעללת" נחקרו בחשד לאי מסירת דיווח

ההורים גילו שהם למעשה בני ערובה של המאבק בין המועצות. כעת, חודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים, הם מצאו עצמם ללא פתרון לילדיהם. ראש המועצה שידלוב מודה שאכן החליט שבעבור הגירעונות ובעבור פתיחת כיתות מדעיות והמשך מצוינות בית הספר, את כל אלה הוא רוצה לממן באמצעות כספים נוספים מהמועצות השכנות. לדברי ראש המועצה, אם לא נאה להורים, שיימצאו פתרון אחר.

מנגד, בשתי המועצות טוענים שמדובר בהחלטה לא חוקית, ואסור לגבות כספים אלה על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך. ההורים חזרו על הטענה גם כן. אחד ההורים ממועצת גן רווה שקיבל את המכתב בבוקר, אמר: "משתמשים בנו כבני ערובה. לא יכולים להודיע לנו חודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים שאנחנו מסולקים מבית הספר. אין לנו אפשרו למצוא עכשיו פתרון אחר".

ממשרד החינוך נמסר: "בין המועצות האזוריות השותפות בבית הספר התגלעה מחלוקת בדבר השתתפות בתקציב ביה"ס. המנהל לחינוך התיישבותי שבמשרד החינוך פועל ליישוב המחלוקת מול ראשי הרשויות הרלוונטיים, כדי למצוא פתרון מוסכם. יובהר שאין הכוונה לתשלומי הורים".