פרסום ראשון: הורי "הגננת המתעללת" נחקרו בחשד לאי מסירת דיווח

הוריה של כרמל מעודה נחקרו באזהרה במשטרה, בחשד שידעו על מעשי בתם ולא דיווחו על כך. החומרים הועברו לפרקליטות - שתחליט האם להעמידם לדין. פרקליטה של הגננת: "גילתה רק היום שביתה הוצת"

זמן צפייה: 01:44

פרסום ראשון: הוריה של כרמל מעודה, ה"גננת המתעללת" מראש העין, נחקרו באזהרה בחשד לאי מסירת דיווח. החומרים הועברו לפרקליטות, שם יוחלט האם לעמיד אותם לדין. כזכור, הפעוטון היה בבית המשפחה, וההורים מתועדים במצלמות האבטחה בזמן שמעודה מתעללת לכאורה בתינוקות.

בתוך כך, עורך דין גיא עין צבי, פרקליטה של מעודה, אמר לחדשות 13: "אני חייב לציין שהיא לא הייתה מודעת כלל לעובדה שבית המשפחה הוצת, וכמובן שהיא הייתה מאוד מופתעת כשסיפרתי לה את זה היום טרם נכנסו לדיון. אני משער לעצמי שזה לא גורם לה תחושת ביטחון רבה, אבל אנחנו נתמודד עם הדברים הללו בהמשך".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190707-1716' autoplay='0' credit='' desc='פרקליטה של כרמל מעודה' kid='1_hx4qs4x2' duration='220'']

"מטבע הדברים מצב הגננת לא קל, אנחנו נתמודד עם זה", אמר פרקליטה של מעודה. "פגשתי בה היום לראשונה, לא קיימנו שיחה ארוכה, לאחר שאקבל ואלמד את חומר החקירה אז נקיים שיחה מסודרת ונגבש את עמדתנו. נכנסתי לייצג בתיק ביום חמישי, לא לווייתי אותה במהלך החקירה שלה. רק היום, מרגע שהוגש כתב האישום אנחנו זכאים לבקש ולקבל את חומר החקירה".

"מצער אותי שאנחנו הסנגורים נחשפים לחומרי החקירה אחרונים, זה לא מצב תקין. כמו שראיתם ביום שישי כשהמשטרה הוציאה הודעת דוברות מסודרת, ופרסמה את הסרטונים שאני מסכים שהם קשים לצפייה, אתם רואים מה הייתה התגובה", אמר. "אני מצפה ממשטרה אחראית שתדאג להנמיך את הלהבות ולא תעורר תסיסה כזאת שתביא בסופו של דבר לסיכום כזה של חיי אדם. הליך הדוברות אולי הצליח, ובסוף השבוע לא דיברו על מחאת יוצאי אתיופיה, אבל אני חושב שהוא הצליח קצת יותר מידי".

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד כרמל מעודה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר כתב אישום חמור נגד כרמל מעודה, הגננת מראש העין שתועדה מתעללת בפעוטות, בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. זאת, לאחר שעדויות ממקרי התעללות נחשפו לראשונה בחדשות 13.

לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות. בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה.

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, עולה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

בבקשת המעצר של מעודה נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש כי היא תסכן את ביטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים וההתעללות השיטתית שנחשפה כמעט מדי יום במשך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות. מסוכנותה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהיא פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. לא ניתן לתת במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה את היקר להם מכל".