כך תדרך יו"ר להבה את פעיליו להסתנן לעצרת הגאווה – ולשבש אותה

מהקלטות שנחשפו בחדשות 13 עולה שבנצי גופשטיין הנחה את אנשיו ללבוש חולצות צבעוניות ולהסתיר את פיאותיהם כדי להיכנס לאירוע ולהפגין נגדו. "נשנה טקטיקה, ניטמע בקהל – ואז נוציא את השלטים"

זמן צפייה: 02:29

יו"ר ארגון להבה בנצי גופשטיין תדרך בתחילת השבוע את אנשיו להסתנן לעצרת הגאווה ההמונית שמתוכננת ליום ראשון הקרוב בירושלים, במקום מצעד הגאווה המסורתי – כדי לשבש אותה ולהפגין נגדה. כך עולה מהקלטות שנחשפו הערב (חמישי) בחדשות 13.

"השנה - בואו נשנה טקטיקה, נקרא לאנשים להגיע בכל דרך אפשרית. כמובן, הכול בצורה חוקית, פשוט להיטמע בקהל", נשמע אומר גופשטיין. "אל תלכו לי עם חולצות של להב"ה. אם יש למישהו פאות - שימו כובע קסקט, שימו חולצה צבעונית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק: 668 אובחנו ביממה האחרונה

שר החינוך: "נפעל לכך שיהיו מחיצות בין התלמידים בשנה"ל הבאה"

האוצר מציג: הרפורמות שאמורות להציל את המשק מהמשבר הכלכלי

ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין | צילום: חדשות 13

"תלכו אתם, שני חברים ביחד. להגיע לשם, להיכנס לקהל, לא להיות שם לבד, וברגע שמתחיל - אז אתם מוציאים את השלטים, אז אתם מתחילים לצעוק 'חופש ביטוי', נפעל ביחד", המשיך יו"ר להבה. "אנחנו נביא לשם 60-50 חבר'ה שלנו. זה יהיה שינוי מהפעמים הקודמות". גופשטיין ביצע תדריך דומה גם בקבוצת הווטסאפ של הפעילים, ואף תדרך אותם לתרחיש של מעצר.

"אנחנו רואים שיש פה ארגון קיצוני שמנסה לפגוע, לסכל את מרקם החיים העדין. אני חושב שהציבור הירושלמי, לא רק הקהילה הגאה אלא בכלל, ייתן תשובה מוחצת ביום ראשון בעצרת", אמר לחדשות 13 ערן גלובוס, יו"ר "הבית הפתוח" בירושלים. "בסוף אנחנו לא מוכנים להיכנע לאיזשהו קומץ קיצוני. צריך גם להגיד שאנחנו בקשר שוטף עם המשטרה ואנחנו ערוכים לכל התרחישים".

עורך דינו של גופשטיין, איתמר בן גביר, אמר כי "מדי שנה משטרת ירושלים עושה הכול כדי לפגוע בחופש הביטוי של אנשי להב"ה. לכן די מובן לי שלפעילי להב"ה זה נמאס והם אומרים לעצמם - אם המשטרה לא מאפשר לנו להפגין, משבשת לנו את ההפגנה, נצטרף להפגנה של הלהט"ב".

מקואליציית ארגוני הקהילה הדתית הגאה נמסר: "בימים האחרונים אנו חווים להט"בופוביה קשה נגד הקהילה שלנו, כאשר בין היתר בוטל המדרחוב הגאה בירושלים שהיה אמור להתרחש מחר לאחר שבוע המדרחובים, הורד שלט לכבוד חודש הגאווה מהגדר של שגרירות ארצות הברית וכעת גם פורסם על קריאה לפעולה אקטיבית של ארגון להב"ה לשיבוש עצרת הגאווה בעיר. כל קריאת שנאה כזאת מונעת מפחד מאיתנו, פחד מהקבלה והשינוי העצום שמתרחש בשנים האחרונות. אנו קוראים לכולם לצאת למחאה מתוך חשיבות השינוי, אך יחד עם זאת לא נשכח את הרצח במצעד ב-2015 ואנו מבקשים לנקוט במשנה זהירות. אנו דורשים מהמשטרה וכוחות הביטחון להגדיל את האבטחה ולא לשוב על הטעויות שאירעו לפני חמש שנים".