שר החינוך: "נפעל לכך שיהיו מחיצות בין התלמידים בשנה"ל הבאה"

גלנט התייחס בריאיון לחדשות 13 להיערכות לקראת אחד בספטמבר בצל הקורונה, ואמר כי חלק מהלימודים ייעשו מרחוק. עוד הצהיר כי "בתי הספר של החופש הגדול" ייפתחו כמתוכנן בשבוע הבא

זמן צפייה: 08:05

שר החינוך יואב גלנט התייחס הערב (חמישי) ברייאון לחדשות 13 להיערכת לקראת שנת הלימודים הבאה, והצהיר: "אחנו נערכים לשנת הלימודים במובן הפיזי ובמובן הפדגוגי. אני מקווה שנגיע לאחד בספטמבר עם רמת תחלואה נמוכה, אבל גם אם היא תהיה גבוהה יותר - ברור שאי אפשר לעבור את השנה כשכולם לא לומדים. חלק מהלימודים יהיו מרחוק – בין אם בכיתות או בבתים – בכל מיני שיטות שונות. נפעל לכך שיהיו מחיצות בין התלמידים".

עוד התייחס השר ל"בתי הספר של החופש הגדול", שפתיחתם במועד הייתה שנויה במחלוקת, והצהיר כי הם ייפתחו כמתוכנן. "ב-1 ביולי הילדים ילכו ללמוד בבית הספר של החופש הגדול", הודיע. "ישבתי עם אנשי השלטון המקומי ועם הסתדרות המורים, תפרנו רשת ביטחון, ההרשמה בעיצומה ובתי הספר יתחילו לעבוד. אנחנו חייבים לוודא שהילדים יילכו ללמוד".

על העימות שניצת בינו ובין יו"ר ארגון המורים רן ארז סביב מועד סיום שנת הלימודים הנוכחית, אמר גלנט: "לא קראתי לרן ארז גנגסטר. אנחנו צריכים שלתף פעולה, ואת זה נעשה". בנוסף התייחס השר לביקורת שנשמעה על התמודדות מערכת החינוך עם התפשטות המגפה, והצהיר: "משרד הבריאות מסתכל רק על מניעת תחלואה - לא על מצב המשק. המדד של חוזק וחוסן זה שיש פה מערכת עובדת: כשיש חולה מאתרים אותו, בודקים את סביבתו, מבודדים ואחרי שבוע מחזירים. אין עוד מערכת כזאת בישראל – לא בגודל ולא ביעילות".

עוד בחדשות 13:

האוצר מציג: הרפורמות שאמורות להציל את המשק מהמשבר הכלכלי

מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק: 668 אובחנו ביממה האחרונה

רה"מ: נכריז על שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות במאבק בקורונה

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

ביום שלישי הגיעו ההסתדרות והשלטון המקומי להסכם, לפיו הסייעות יעבדו בבית הספר של החופש הגדול ביולי, ויקבלו על כך תוספת שכר. אם ירצו, יוכלו לעבוד עד שישה באוגוסט. במקביל, ימי החופשה השליליים שצברו לחובתן בחודשי המגפה יימחקו.

על פי ההסכם, בחודש יולי ההעסקה תתבצע על חשבון הימים שבהם היו בחופשה בתקופת משבר הקורונה, מאמצע חודש מארס עד תחילת מאי. הסייעות יקבלו 100 שקלים ליום עבודה ביולי.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

"ההסכם נחתם מתוך מטרה לאפשר פעילות סדירה ומלאה ככל האפשר להפעלת בית הספר של החופש הגדול לטובת ההורים וילדיהם ולטובת המשק בכלל", מסר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. "הרשויות המקומיות יעניקו לסייעות מענקים מיוחדים מתוך הכרה והערכה לחשיבות עבודתן החינוכית".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר לאחר החתימה על ההסכם: "הגענו להסכם טוב ואחראי כלפי הסייעות, שיאפשר למשק, להורים ולילדים להמשיך ולצעוד קדימה ולהתאושש לאחר משבר הקורונה".