ההורים שלא חיכו להודעה - והחליטו לא לשלוח את ילדיהם לבתיה"ס

רגע אחרי חופשת פורים, חזרו ללימודים רק 85 אחוזים מהילדים. הוריהם של כ-350,000 תלמידים ותלמידות העדיפו להשאיר אותם בבית. אם שילדיה נדבקו: "מקווה שזה יעבור מהר והם יחלימו"

זמן צפייה: 03:07

נגיף הקורונה - משבר עולמי: ההחלטה לסגור את מערכת החינוך עד לאחר חופשת הפסח הייתה מונחת על השולחן כבר כמה ימים. אתמול (רביעי) בבוקר, רגע אחרי חופשת פורים, חזרו ללימודים רק 85 אחוזים מהילדים. הוריהם של כ-350 אלף תלמידים ותלמידות העדיפו להשאיר אותם בבית.

מירי קרן היא אם לחמישה שהחליטה שלא להסתכן, היא סיפרה "כל חופשת בפורים לא יצאתי עם ילדיי והייתי איתם בבית. לא הלכנו לשום מקום שיש בו התקהלות. לכן, בית ספר הוא חלק גם בלתי נפרד מכל ההליך הזה. גם דנה בן עמי מקריית מוצקין העדיפה להשאיר את הילדים בבית. היא אמרה כי "אני לא סומכת מספיק על היכולת של מערכת החינוך שלנו לשמור על ילדינו".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו והשר פרץ שוחחו: דנו בסגירת מערכת החינוך בשל הקורונה

בתיה"ס והאוניברסיטאות ייסגרו; גני הילדים ימשיכו לפעול

מסתמן: בשל התפשטות הקורונה – מערכת החינוך תושבת עד פסח

בית ספר סגור
בית ספר סגור | צילום: חדשות 13

בתי ספר נוספים הושבתו היום במלואם או בחלקם בעקבות גילוי הנגיף אצל תלמידים או מורים. כך בבית הספר "הדר" שבכפר יונה שהושבת כולו ובית הספר "דרך" ביישוב ששתי שכבות בו נכנסו לבידוד בעקבות תחלואה של שני אחים. רלי מכר, האם של שני הילדים שחלו אמרה כי "התגלה שבעלי חולה בנגיף. הוא במצב טוב וכך גם ילדיי. אתמול שנודע לי, חטפתי התקף חרדה קשה. אני מקווה שזה יעבור מהר והם יחלימו".

בנוסף, הוקפאו הלימודים בבית הספר "עירוני ה'" שבמודיעין בשל תחלואה של אחת המורות. שני בתי ספר בנצרת וברחובות נכנסו לבידוד ועוד שישה גנים. גם באוניברסיטאות החלו היום במעבר חלקי או מלא ללמידה מקוונת. פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית אמר כי "הנגיף ממשיך להתרבות ולכן אנחנו צריכים להיערך למצב שבו יהיו לימודים ככל הנראה ללא סטודנטים, מה שאומר שאנחנו צריכים לעבור מהוראה חיה להוראה באמצעות המחשב או מה שאנחנו מכנים 'הוראה דיגיטלית'.