רק 5% מהנדבקים - תלמידים; חצי מהחולים - בבתיה"ס בחינוך החרדי

מנתוני משרד החינוך עולה כי שיעור התלמידים הנדבקים קטן פי חמישה מחלקם באוכלוסייה הכללית. שיעור הנשאים בתיכונים - פי שלושה ביחס לגנים ולכיתות א'-ד'. מניין המורים המאובחנים - 1,348

זמן צפייה: 00:48

משרד החינוך פרסם הבוקר (חמישי) את נתוני התחלואה המלאים בקרב תלמידי בתי הספר, וגילה כי במערכת החינוך כולה, נכון לאתמול, ישנם 15,285 תלמידים שנדבקו בקורונה - רק חמישית מכלל החולים בארץ, למרות ששיעורם באוכלוסייה הוא כ-25%. יש לציין כי הנתונים אינם מצביעים על מניין הנדבקים לפני שמערכת החינוך נסגרה וכמה לאחר מכן, לטענת משרד החינוך משום שמשרד הבריאות לא מעביר נתונים בשקיפות.

החלוקה המלאה לפי גילים מראה כי הכי הרבה נדבקים נרשמו בתיכונים, 5,071 במספר - בערך פי שלושה משיעור הנדבקים בגנים ובכיתות א'-ד'. אחריהם אלו תלמידי חטיבות הביניים, שם נדבקו 3,516 נערים. בכיתות ה'-ו' יש כיום 1,919 תלמידים מאובחנים.

עוד עולה מהנתונים כי כמחצית מהנדבקים בבתי הספר ובגנים משתייכים לחינוך החרדי - פי שניים וחצי משיעורם במערכת החינוך. שיעור הנדבקים הגבוה ביותר, כאמור, הוא בחינוך החרדי - שם התגלו לאחרונה 7,823 נשאי קורונה, 2,885 מהם הם תלמידי כיתות י'-י"ב. 1,837 נוספים לומדים בכיתות ז'-ט', ו-983 לומדים בכיתות ה'-ו'.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: שרה נתניהו הסתפרה – בניגוד להנחיות הסגר

זוכות פרס נובל בכימיה: שתי חוקרות שפיתחו שיטה לעריכת הגנום

איתן הבר לשעבר ראש לשכת רה"מ רבין הלך לעולמו בגיל 80

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

עוד עולה מהנתונים כי 9.70% מהנדבקים בבתי הספר ובגנים משתייכים למחוז הצפון, שם הילדים הם 14.43% מכלל התלמידים בארץ.  במחוז חיפה, עם 9.17% מהתלמידים בארץ - 5.51% אובחנו חיוביים. בירושלים, שם התלמידים מהווים כ-11% ממערכת החינוך, שיעור הנדבקים במוסדות נמוך ביותר מפי שניים - כ-5%.

התלמידים במחוז מרכז הם 16.45% מהכלל, אך הם רק 9.82% מהנדבקים במערכת החינוך. בתל אביב המצב דומה, שם התגלו 7.60% מהנדבקים במערכת החינוך, למרות שהאזור כולל 13.10% מהתלמידים בארץ. בדרום, עם 12.57% תלמידים מכל המערכת, ישנם 7.81% מהנדבקים במוסדות החינוך. מניין עובדי ההוראה שנושאים את הנגיף עומד על 1,348.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש הודיע משרד החינוך כי בשל משבר הקורונה והפגיעה ברצף הלימודי הוחלט כי בשנת הלימודים הנוכחית לא יתקיימו מבחני המיצ"ב. כידוע, בכל שנה נבנחנים תלמידי כיתות ד' ו-ח' בלשון, ואילו תלמידי כיתות ה', ו', ח' ו-ט' נבחנים באחד ממקצועות הליבה. השנה, כאמור, מבחנים אלה לא יתקיימו.

במקום המבחנים, הסבירו במשרד, יתקמדו השנה בכמה נושאים, ובעיקר בצמצום הפערים הדיגיטליים והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית. לשם כך, גוייס תקציב בהיקף של 1.2 מיליארד שקלים. כמו כן, בבתי הספר יתנו דגש מיוחד על מנת לתת לילדים מענה רגשי אותו צברו התלמידים בתקופת המגפה.

"שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית", אמר שר החינוך יואב גלנט. לדבריו, "ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי-שנים בתחומי המחשוב – מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת".