בשל משבר הקורונה: משרד החינוך ביטל את מבחני המיצ"ב

המשרד הודיע על ביטול מבחני המדידה וההערכה החיצוניים שמתקיימים בכל שנה, ובמקום זאת יתמקד בין היתר בהמשך ביסוס הלמידה מרחוק. גלנט: "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית"

זמן צפייה: 03:57

משרד החינוך הודיע הערב (רביעי) כי בשל משבר הקורונה והפגיעה ברצף הלימודי הוחלט כי בשנת הלימודים הנוכחית לא יתקיימו מבחני המיצ"ב. כידוע, בכל שנה נבנחנים תלמידי כיתות ד' ו-ח' בלשון, ואילו תלמידי כיתות ה', ו', ח' ו-ט' נבחנים באחד ממקצועות הליבה. השנה, כאמור, מבחנים אלה לא יתקיימו.

במקום המבחנים, הסבירו במשרד החינוך, יתקמדו השנה בכמה נושאים, ובעיקר בצמצום הפערים הדיגיטליים והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית. לשם כך, גוייס תקציב בהיקף של 1.2 מיליארד שקלים. כמו כן, בבתי הספר יתנו דגש מיוחד על מנת לתת לילדים מענה רגשי אותו צברו התלמידים בתקופת המגפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: שרה נתניהו הסתפרה – בניגוד להנחיות הסגר

זוכות פרס נובל בכימיה: שתי חוקרות שפיתחו שיטה לעריכת הגנום

איתן הבר לשעבר ראש לשכת רה"מ רבין הלך לעולמו בגיל 80

בית ספר בשעת מבחן
בית ספר בשעת מבחן | צילום: רויטרס

"שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית", אמר שר החינוך יואב גלנט. לדבריו, "ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי-שנים בתחומי המחשוב – מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת".

משרד החינוך בישראל הוא לא הראשון שביטל מבחנים שנתיים שנערכים בכל שנה. לאחרונה, בעקבות מצב התחלואה בעולם, גם ארגון ה-OECD הודיע כי הוא דוחה את קיומם של מבחני הפיזה של שנת 2021 לשנה הבאה.