הקורונה במערכת החינוך: תיכונים נוספים נסגרים ברחבי הארץ

עיריית בת ים הודיעה על סגירת התיכונים שזר ומלטון, זאת לאחר שהתגלו שם שלושה חולים. גם תיכון סליגסברג שבירושלים ומקיף ג' בבאר שבע ייסגרו אחרי שהתגלו בהם נשאי קורונה

זמן צפייה: 01:19

מגפת הקורונה: ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הורה הלילה (רביעי) לסגור את התיכונים שזר ומלטון בעיר שבהם התגלו שלושה חולי קורונה. מהעירייה נמסר כי ההחלטה התקבלה בתום התייעצות משותפת עם משרד החינוך. בתי הספר יישארו סגורים עד לקבלת תוצאות הבדיקות של כל המבודדים.

בתוך כך, גם תיכון סליגסברג שבירושלים לא ייפתח היום, זאת לאחר ששני תלמידים התגלו כחולי קורונה. נוכח העלייה החדה במקרי ההידבקות בעיר, במשרד הבריאות ממליצים כעת על סגירת התיכונים וחטיבות הביניים בירושלים בלבד. גורמים במשרד הבריאות אמרו לחדשות 13 כי אם במשרד החינוך היו מתנהלים אחרת, יכול להיות שניתן היה למצוא את הדרך הנכונה להמשיך את כלל הלימודים כסדרם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החתונה נדחתה בשל הקורונה, הזוג נפרד – והאשים את בעל האולם

"האדמה בוערת": בדימונה וירוחם מתקשים להתאושש ממשבר הקורונה

116 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה – הכי הרבה מאז מאי

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

כמו כן, התיכון מקיף ג' בבאר שבע נסגר אחרי תוצאות הבדיקה שעברה תלמידה נמצאו חיוביות. התלמידים נשלחו לבידוד מניעתי עוד קודם לכן, וכעת בית הספר נסגר רשמית.

כזכור, אמש התקיימה הערכת מצב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא העלייה במספר הנדבקים בקורונה בבתי הספר, כאשר בסופה הוחלט כי מוסדות החינוך ברחבי הארץ לא ייסגרו, על אף המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. במקום, המדיניות הקיימת תימשך, לפיה מוסד חינוכי שנמצא בו נדבק במחלה - ייסגר.

בהערכת המצב, שר החינוך יואב גלנט יצא נגד נציגי משרד הבריאות, וקבע כי הם "זורעים היסטריה". גלנט הדגיש כי "לא נסגור את בתי הספר". מנגד, הגורמים המקצועיים טענו כי "אם היו עושים את הפעולות שהצענו מלכתחילה, כמו השהיית פתיחת בתי הספר - לא היינו מגיעים למצב של מוסדות חינוך רבים שנסגרו".

בדיון ביקש ראש הממשלה נתונים נוספים, כמו גם לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל נתניהו את ההחלטה בעניין מערכת החינוך.