בתום הערכת המצב בהשתתפות רה"מ הוחלט: מוסדות החינוך לא ייסגרו

בישיבה נקבע שתימשך המדיניות לפיה מוסדות ייסגרו רק אם יתגלו בהם חולים. גלנט התעמת עם הגורמים מקצועיים במשרד הבריאות, שביקשו לסגור התיכונים בי-ם עקב העלייה בתחלואה: "זורעים היסטריה"

זמן צפייה: 01:07

בתום הערכת מצב שהתקיימה הערב (שלישי) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא העלייה במספר הנדבקים בקורונה בבתי הספר, הוחלט כי מוסדות החינוך ברחבי הארץ לא ייסגרו, על אף המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. במקום, המדיניות הקיימת תימשך תימשך, לפיה מוסד חינוכי שנמצא בו נדבק במחלה - ייסגר.

בהערכת המצב אצל ראש הממשלה שר החינוך יואב גלנט יצא נגד נציגי משרד הבריאות וקבע כי הם "זורעים היסטריה - לא נסגור את בתי הספר". מנגד, הגורמים המקצועיים טוענים: "אם היו עושים את הפעולות שהצענו מלכתחילה, כמו השהיית פתיחת בתי הספר - לא היינו מגיעים למצב של מוסדות חינוך רבים שנסגרו". כמו כן, נציגי משרד הבריאות המליצו לסגור את חטיבות הביניים והתיכונים רק בירושלים.

נוסף על כך, בדיון ביקש ראש הממשלה נתונים נוספים, כמו גם לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון ימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה להעלאת קצבאות הנכים יובא לאישור בממשלה במסגרת התקציב

פרשת ביטן: חיים רביבו ובכיר בעיריית ת"א יואשמו כפוף לשימוע

תיעוד: כוח צה"ל הותקף בנגב במהלך מרדף אחר חשודים בגניבת ציוד

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס השר גלנט בציוץ בטוויטר לעלייה במספר הנדבקים במוסדות החינוך, וכתב כי "אין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים - זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים". בד בבד, ברקע העלייה בתחלואה בבתי הספר, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב הערכת מצב בנושא מערכת החינוך.

"נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית", טען השר. "במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

בתוך כך, ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הנחה את ראש מנהל החינוך בעירייה, אירית אהרונסון, להודיע למנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר, כי מעתה ועד סוף שנת הלימודים, המנהלים עצמם הם אלו שיחליטו על אופי הלימודים בבית הספר (מקוון, פיזי או משולב) והם יהיו רשאים לשנות את תוכנית הלימודים, בהתאם לצורך התלמידים והמורים.

מוקדם יותר היום עלה מניטור התחלואה במערכת החינוך כי עד כה נסגרו 33 מוסדות ברחבי הארץ (עלייה של 15 מאתמול), וכ-10 אלף תלמידים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. מניין החולים מקרב התלמידים והמורים עומד על 217 - עלייה של 11 מאתמול. שני בתי ספר בשדרות ובבאר שבע נסגרו היום לאחר שהתגלו בהם שני מקרי קורונה. בית הספר התיכון מקיף ו' בבאר שבע נסגר וכלל התלמידים שוחררו לביתם לבידוד מניעתי.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בית הספר המקיף על שם גוטוירט נסגר אף הוא לאחר שאובחן שם חולה מאומת - שנמצא בבידוד מיום שישי לאחר שנחשף לבן משפחה חולה קורונה. ארבעה תלמידים נוספים הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון לא חשים בטוב עם תסמינים של קורונה, ולכן כלל המקיף הכללי, כולל המורים והעובדים, הוכנסו לבידוד מיידי. התלמידים והעובדים יישלחו לבדיקות. בבית הספר 110 מורים ו-870 תלמידים.

כמו כן, בעקבות התפרצות הקורונה בבתי הספר, הורי התלמידים ממקיף ז' בבאר שבע החליטו ביוזמתם לסגור את בית הספר, ו-2,000 תלמידים שוחררו הביתה עד להודעה חדשה. בתוך כך, תלמיד שני בביה"ס "גימנסיה קציר" בחולון נמצא חיובי לקורונה. ראש העיר מוטי ששון,  בתיאום עם משרד החינוך, הנחה לסגור בשלב זה את בית הספר ולהיערך ללמידה מרחוק. החולה נמצא בבידוד מאז פרסום המידע על חולה הקורונה המאומת הראשון בבית הספר, בתאריך 30 במאי.

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock