פחות מ-2% מסך החולים: נתוני ההדבקות בביה"ס של החופש הגדול

פרסום ראשון: מנתוני משרד החינוך עולה כי רק 1,006 מתוך כ-700 אלף ילדי קייטנות נדבקו בקורונה • לקראת שנת הלימודים הבאה - מסתמן: ילדי הגנים עד כיתות ג' יורשו ללמוד ללא מסכות

זמן צפייה: 02:00

פרסום ראשון: מנתוני משרד החינוך שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 13 עולה כי נתוני ההדבקה בבתי הספר של החופש הגדול - זניחים. על פי מפת ההדבקה המלאה, בגנים - מתוך 347,840 ילדים, רק 297 נדבקו - שהם 0.55% מכלל החולים במדינה. בכיתות א'-ד', 709 ילדים מתוך 370,616 נדבקו - 1.31% מכלל החולים בישראל. בסך הכול, 1,006 מחולי הקורונה בארץ הם כאלה שנדבקו בבית הספר של החופש הגדול - פחות מ-2% מסך החולים.

שר החינוך יואב גלנט התייחס לנתונים, ומסר כי "מאז כניסתי לתפקיד, הנחיתי את מערכת החינוך לאתר חולים במסגרות החינוכיות ולנתר את רמת התחלואה של התלמידים וצוותי ההוראה. מהנתונים שלנו עולה כי היקף התחלואה בקרב הילדים נמוך פי ארבעה מחלקם היחסי באוכלוסייה הכללית".

"אני מקבל החלטות על בסיס עובדות ונתונים - ואמשיך לפעול כך גם בשנת הלימודים הבאה כדי לשמור על בריאותם וביטחונם של התלמידים וצוותי ההוראה", אמר גלנט. "אני גאה בכך שמערכת החינוך מקדימה את יתר הגופים במדינה, ברמת איסוף הנתונים וניטור היקף התחלואה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מרים פרץ: "יום קשה ומורכב – מחזיר אותי ליום שבו נפל בני"

גנץ וכוכבי דנו על עזה: על חמאס להרגיע – או שנסלים את התגובה

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

נתוני ההדבקות בבית הספר של החופש הגדול
נתוני ההדבקות בבית הספר של החופש הגדול | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הערב אנו חושפים גם כי לפי המתווה המסתמן באשר לעטיית מסכות - תלמידי כיתות ג' יורשו, בשונה מהשנה שעברה, לשבת בשיעורים ללא מסכה על פניהם. בשנה הבאה תלמידי כיתות א', ב' וכן ילדי הגנים יורשו להיות ללא מסכות גם בזמן השיעורים וגם בהפסקות.

מנגד, ילדי כיתות ד' עד י"ב יידרשו לטעות מסכה לאורך כל יום הלימודים - גם בשיעורים וגם בהפסקות. ההבדל בין השנה הקודמת לזו שבאה הוא, כאמור, רק בנוגע לכיתות ג' - שכעת יצטרכו לעטות מסכות רק בהפסקות. כל הנהלים באשר לענייני המיגון יוצגו מחר בוועדת החינוך, שם יתקיים דיון חגיגי לקראת היערכות לשנת הלימודים הבאה.

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

כבר ביום חמישי הכריז גלנט כי הליך תכנון מתווה החזרה ללימודים בצל הקורונה הסתיים, וכי כעת משרד החינוך יעבור לשלב הביצוע והרכש. "פתיחת השנה תלווה בקשיים - לא הכול יהיה מושלם", הבהיר.

גלנט הסביר כי יתווספו 13 אלף משרות של מורים, זאת במקביל לכך שמספר המורים והסייעות בכיתות ג'-ד' יוכפלו. כמו כן, המשרד יעשה מאמץ על מנת שכיתות ה'-ו' ילמדו יותר מיומיים בשבוע ובשל כך, ייתכן כי חלק מהלימודים יתקיימו במתנ"סים ובמבני ציבור נוספים.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

כעת, בשביל שתוכנית הלמידה מרחוק תתבצע כראוי, על משרד החינוך לרכוש 144 אלף מחשבים ניידים לתלמידים ו-64 אלף טלפונים ניידים כשרים למגזר החרדי עם חבילות גלישה. "אנו מקווים שלפחות 50% מהתוכנית תושלם עד סוף ינואר 2021", אמר גלנט. משרד החינוך יכשיר את עובדי ההוראה וצוותי הניהול על מנת שידעו לתפעל את מערך הלמידה מרחוק.

בשלב זה, עדיין לא נודע כמה ימים ילמדו תלמידי כיתות ג'-ד', או מה הדין אם וכאשר תלמיד מגיע ללא מסכה לבית הספר. שנת הלימודים צפויה להיפתח כרגיל ב-1 בספטמבר, כאשר מכיתה ה' ועד י"ב הלימודים יתקיימו מרחוק.