בין קודש לחול: הזמר שולי רנד עושה חשבון נפש

החרדי שחדר ללב המיינסטרים מספר על הצלחתו בקרב חילונים: "כדי להגיע לאדם צריך לתת את התחושה שאתה לא טוב ממנו". על הסכסוך עם אשתו: "לא כל מי שבמעון לנשים מוכות נמצאת שם בגלל שהוכתה"

זמן צפייה: 18:16

אם יש למישהו מניית זהב ברומן הסוער שמתנהל בשנים האחרונות בין היצירה היהודית לתרבות הישראלית, זהו שולי רנד. היוצר שחתום על הצלחות כמו "האושפיזין" בקולנוע ו"נקודה טובה" במוסיקה, פרץ דרך לאמנים כמו ישי ריבו וחנן בן ארי, והתנחל בלבבות החילונים.

"אני לא בא ואומר למישהו 'תשמעו, נשמות, מסכנים שלי, אתם בחושך, בואו אני אביא לכם את האור'", סיפר. "כי אני בחושך יותר מכולם. כדי להגיע לאדם אתה צריך לתת להם את ההרגשה שאתה לא יותר טוב מהם".

עוד בחדשות 13:

הפחד מהבמה והסוד ששינה את חייו: רותם כהן בריאיון גלוי לב

"זה היה החלום של אמא שלי": שביט ויזל מסכמת עשור של דוגמנות

"הושיט ידו לאויב ויזם הסכם": ר"מ אתיופיה זכה בפרס נובל לשלום

שולי רנד
שולי רנד | צילום: חדשות 13

מעל תדמיתו כחביב החילונים, מרחפת מעל רנד עננת הקשר המתוקשר עם אשתו מיכל, שהתלוננה נגדו על אלימות, ואף שהתה לתקופה במעון לנשים מוכות. "במשך חמש שנים יש עלי צל של גבר מכה. זה נראה לי כל כך מטורף כל השנים האלה שאפילו לא התייחסתי באמת. אבל נוצר פמפום כזה", על אף שהודה לפני כשלוש שנים בגרימת חבלה, כיום הוא מכחיש את מעורבותו: "אני הודיתי בגרימת חבלה, קשרתי את עצמי לאירוע. לא באתי והודיתי, אלא זה מה שקרה. הגיע הזמן שאגיד את זה: בדעה של אנשים ברגע שיוצרים ספק, תמיד תהיה העננה הזאת עלי, אבל זה שקר וכזב".

"לא כל אישה שמגיעה למעון לנשים מוכות מגיעה לשם כי היא הוכתה, נכון? יש קריטריונים אבל הם לא בהכרח פיזיים. כשהיא נכנסה למעון לא היינו יחד, תחת צו בית משפט. הכניסה למעון לנשים מוכות, שהיא ניסתה בכל כוחה להיכנס, מוסדות הרווחה לא נתנו לה להיכנס בירושלים, כי ידעו שזה לא הסיפור. אז היא הצליחה להיכנס למעון לנשים מוכות, שהתה שם תקופה קצרצרה וקיבלה את הטייטל שרצתה".

מיכל רנד
מיכל רנד | צילום: חדשות 13

מיכל רנד מסרה בתגובה לדבריו של בעלה בנפרד: "אני לא מבינה איך אפשר כשיש נגדך כתב אישום והודית והתחרטת, איך אתה יכול להגיד שאתה לא גבר מכה? הוא בא וטוחן את אותן טענות שלו, סומך על זה שהמלך הוא עירום. באה מיכל, סופרוומן, ופרצה למקלט לנשים מוכות, שהתה שם חודש וחצי-חודשיים, ועשתה תורנויות ושטפה שירותים. הכל כדי להיות מוגנת שם. זאת לא חגיגה להיות במעון לנשים מוכות, הטענה הזאת שלו ממש מגוחכת. לחזור לחיות עם שולי – זה לא יקרה".

"אני לא עבדתי בחיים שלי במקום אחר חוץ מבעסק שלנו, ביום אחד הודחתי. אין לי שקל על הנשמה, כל מאה שקל שאני צריכה, אני צריכה ללכת לקבץ. אין לי עם מי לדבר. יש לו קבוצה, הוא לא לבד. הוא באמת, מה זה מהופנט. יש לו אנשים שהם קבוצת תמיכה למכורים, שהם מחליטים בשבילו, הם תומכים בו. ואנחנו שפני הניסיון של המעבדה שלהם".

"הסיכוי לגט כאן כל פעם הולך ומתרחק מאיתנו, כי הם שולחים אותו למשימות בלתי אפשריות כמו לזרוק אותי בלי כלום. שולי, חדל, עצור את זה. תפסיק להקשיב לאנשים סביבך. לך לאיזה רב, רב תורני, אמיתי. תשב שם, תשפוך הכל. וגם תאמין שאפשר להגיע לאיזה מקום. אני מלאת פשרות, אני רוצה לגמור את הסיפור הזה עבורנו ועבור הילדים".