הפחד מהבמה והסוד ששינה את חייו: רותם כהן בריאיון גלוי לב

הזמר, שהעז רק בגיל 33 לשיר בעצמו את השירים שכתב למפורסמים, סגר לאחרונה מעגל כשנפגש עם משפחתה של חברת כיתתו שהעליב בגיל 12, מעט לפני שמתה ממחלה: "היא הפכה אותי לאדם טוב יותר"

זמן צפייה: 13:06

במשך שנים רותם כהן כתב והלחין שירים לזמרים הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה בישראל, אך כל אותן שנים לא האמין שהוא מספיק טוב לבצע אותם בעצמו. גם שירו הראשון נכתב תחילה לזמר אחר, לירן דנינו, שלא הסכים לקבל אותו: "הייתה נקודה שכתבתי את 'אל העולם שלך' והקלטתי אותו במטרה להעביר אותו הלאה. צלצלתי אליו והוא אמר לי שזה לא מספיק טוב". כהן החליט לבצע אותו בעצמו ומאז שיצא השיר, הוא זכה ליותר מ-20 מיליון צפיות ביוטיוב.

לאחר הפריצה עם השיר "אל העולם שלך", הצליחה אחותו  הצעירה קרני, שהיא הסוכנת שלו, לארגן בקובה דואט עם דסמר בואנו, אחד היוצרים הלטיניים הבולטים. "אני נשמה עתיקה. אני גדלתי על חוליו איגלסיאס, על שארל אזנבור, על פרנק סינטרה ועל כל הדור ההוא".

רותם כהן בקליפ של אנריקה אגלסיאס
רותם כהן בקליפ של אנריקה אגלסיאס | צילום: מתוך הקליפ

הודות לאותו דואט, נפגש כהן במקרה עם אנריקה איגלסיאס: "הגענו, הכרות, חיבוקים. סיפר לוש אני מישראל. אנריקה נורא אוהב את ישראל, כמו אבא שלו. בדיוק שנה אחרי, אני באותו מקום עם אותו צוות צילום, בקליפ של אנריקה אגלסיאס".

כהן סוחב איתו במשך 27 שנים זיכרון כואב מן הילדות. טלי ועקנין, חברת כיתתו שאליה הוא לא התייחס בצורה יפה, נפטרה ממחלה כשהיה בן 12, ומאז הוא סוחב את האשמה איתו. שנים רבות הוא חש ייסורי מצפון עד שלאחרונה הוא אזר אומץ ופנה אל משפחתה. "צלצלתי ואמרתי להם שאני חייב לבוא אליהם הביתה. אמרתי להם שאני מודע לכל מה שעשיתי ושזה לא עזב אותי אף פעם. הבטחתי להם שבתם השאירה אחריה אהבה גדולה".

את ההבטחה הזאת הוא מקיים על ידי תמיכה שהוא נוהג להעניק לילדים ולבני נוער ועוזר להם באופן קבוע להתמודד עם קשיים. "טלי הפכה אותי לאדם אחר. היא הפכה אותי לאדם טוב יותר", אמר כהן.