חרף הדרת הנשים וביטולי ההשתתפות: המופע לארצי יתקיים כמתוכנן

האירוע של אגודת "עזרא למרפא" של הרב פירר, שנועד לגייס תרומות, עורר סערה לאחר שהתברר כי לא יופיעו בו נשים. הזמר כתב בפייסבוק: "לא ידעתי שהאירוע מדיר נשים".

זמן צפייה: 01:23

סערה פרצה היום (רביעי) בעקבות ערב מחווה לשיריו של הזמר שלמה ארצי שמתוכנן להתקיים בחודש הבא ללא השתתפות זמרות נשים, אך הוא צפוי להתקיים כמתוכנן. האירוע של אגודת "עזרא למרפא", בראשה עומד הרב אלימלך פירר, אורגן במטרה לגייס תרומות לעמותה העוסקת בסיוע רפואי.

לאחר שהתבשרו כי נשים לא יורשו לשיר במופע, זמרים רבים, בהם מוש בן ארי, אבי סינגולדה, עילי בוטנר ואלון עדר ביטלו את השתתפותם באירוע בטענה שלא ידעו שמדובר באירוע בהפרדה וכי אינם יכולים לחתור תחת מטרה חשובה כמו שיוויון נשים למען המטרה החשובה לשמה מתקיים האירוע. עם זאת, הרב פירר הודיע כי האירוע יתקיים וכי אנשים כבר קנו כרטיסים ולא מתכוונים להחזיר להם את הכסף, המיועד לתרומות.

השופטת שהוציאה כרטיס צהוב לקאקה בשביל סלפי: "הוא היה המום"

מאז פתיחת הנתיבים המיוחדים: עלייה בדרישה לנסיעות שיתופיות

עקב דבריו על רצח רבין: ד"ר קידר זומן לוועדת משמעת בבר אילן

שלמה ארצי
שלמה ארצי | צילום: סער יעקב

על מנת לכפר על העובדה שנשים לא יוכלו לשיר במופע, המארגנים גייסו את אורלי וילנאי בתור מנחת האירוע אך גם היא ביטלה השתתפותה. זאת, בנוסף לתזמורת הפילהרמונית שביטלה אף היא את הופעתה.

ארצי הגיב לסערה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב ההתרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו, למעשה מדיר נשים. כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות. אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

מטעם הרב פירר נמסר: "עובדי ועובדות, מתנדבי ומתנדבות 'עזרה למרפא', מתחייבים לפעול במסירות רבה לטובת הציבור תחת הנהגתו הרב פירר, כפי שנעשה על ידי הרב בארבעה העשורים האחרונים. האגודה מעולם לא הייתה ולא תהיה חלק משיח מפלג ולא תיגרר לוויכוחים על חשבונם של מאות אלפי חולים ונדכאים הנזקקים לשירותי האגודה והעומד בראשה.

המחלות כמו החיידקים אינם מכירים בשיח פופליסטי, והתגייסות האגודה מוקדשת בכדי לנצח את מחלתם - ללא הבדל גזע דת או מין. כך היה וכך יהיה. אנו נמשיך בפעולותינו ונעשה כל שביכולתנו לקיים את האירוע לטובת מימון הפעילות והציבור מוזמן ליטול בו חלק, בדיוק כפי שנהג לעשות באירועים שהתקיימו לאורך עשרות השנים".