עקב דבריו על רצח רבין: ד"ר קידר זומן לוועדת משמעת בבר אילן

רקטור האוניברסיטה זימנה את המרצה לוועדה לאחר שטען בהפגנת תמיכה בנתניהו כי יגאל עמיר לא רצח את רה"מ לשעבר וכי מאחורי המעשה עומד פוליטקאי. קידר הושעה מייצוג המוסד הלימודי בחו"ל

זמן צפייה: 02:25

סערת רצח רבין: רקטור אוניברסיטת בר-אילן זימנה היום (רביעי) את ד"ר מוטי קידר לוועדת משמעת בעקבות דבריו בהפגנת תמיכה בראש הממשלה נתניהו אמש, לפיהם יגאל עמיר לא רצח את רבין. בד בבד, קידר הושעה מלייצג האוניברסיטה בכנסים בחו"ל.

כאמור, בהפגנת התמיכה שנערכה אתמול בכיכר גורן שבפתח תקווה, אמר ד"ר מרדכי קידר כי יגאל עמיר לא רצח את רבין וכי הסיבה שהוא יושב בכלא בבידוד היא כדי למנוע מהאמת להישמע. דבריו זכו למחיאות כפיים ממשתתפי ההפגנה.

אוניברסיטת בר אילן, שבה קידר מרצה, גינתה את הדברים בכל תוקף. ראש הממשלה נתניהו מסר כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין".

עוד בחדשות 13:

מרצה בבר אילן בהפגנה בפ"ת: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

ניצן ומנדלבליט לתובעים בתיקי נתניהו: עיתוי המתקפה לא מקרי

שר המשפטים אוחנה: הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור

ד''ר מרדכי קידר
ד''ר מרדכי קידר | צילום: חדשות 13

קידר, המרצה במחלקה לערבית בבר-אילן, טען כי רוצחו האמיתי של רבין הוא אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר והדגיש כי לא מדובר ביצחק רבין עצמו. "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו", הוסיף קידר. "אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

לטענתו, קיים ניסיון מכוון להסתיר את האמת בעניין הרצח. "24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד". למרות דבריו של קידר, יש לציין כי יגאל עמיר אינו יושב בבידוד כבר שבע שנים.

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: רויטרס

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, גינה את הדברים שאמר ד"ר קידר בעצרת למען ראש הממשלה. "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון",אמר פרץ. "הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האוירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נילמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להילחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקוה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, התייחס לדברי קידר ואמר: "יגאל עמיר הודה והורשע בבית משפט ברצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל ומעולם לא הביע חרטה על כך. אם יש למישהו ראיות חדשות הוא יכול להעלות אותן בפני הגורמים הרלבנטיים. קונספירציות שפוגעות ברגשותיו של מרבית העם בנושא הזה, מקומן לא בהפגנה נגד הדיקטטורה המשפטית".