מאז פתיחת הנתיבים המיוחדים: עלייה בדרישה לנסיעות שיתופיות

חברת Moovit דיווחה על זינוק של 60% בשירות הקארפול שמציעה האפליקיה, מאז יציאתו לדרך של מיזם "נתיב פלוס". כמו כן, הודיעה החברה כי תשיק שירות חדש בשיתוף אפליקציית Waze Carpool

זמן צפייה: 02:12

חברת הטכנולוגיה Moovit מסרה היום (רביעי) לחדשות 13 נתונים ראשונים המצביעים על עלייה במספר הנסיעות השיתופיות בשירות שמציעה האפליקציית הניווט, מאז יציאתו לדרך לפני כחודש, של מיזם "נתיב פלוס", שהקצה מסלול אחד בכל בכביש החוף ונתיבי איילון, המיועדים לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם כמה נוסעים. זאת, במטרה לעודד נסיעות שיתופיות ושימוש בתחבורה הציבורית.

לפי הנתונים, נרשמה עלייה של 20% במספר הנסיעות השיתופיות המוצעות באפליקציית Moovit וכן, עלייה של כ-60% במספר הנסיעות השיתופיות שהתרחשו בפועל באמצעות האפליקצייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עקב דבריו על רצח רבין: ד"ר קידר זומן לוועדת משמעת בבר אילן

בלעדי לחדשות 13: צפו בריאיון המלא עם ג'ארד קושנר

מרוץ הלילה של תל אביב: אלו הרחובות שייחסמו לתנועת כלי רכב

waze carpool
waze carpool | צילום: Waze

בתוך כך, חברות הטכנולוגיה Waze  ו-Moovit הודיעו היום כי ישתפו פעולה בשירות חדש של נסיעה שיתופיות. החברות יאפשרו למשתמשים שלהן בישראל, ארצות הברית, ברזיל ומקסיקו להשתמש בשירות הנסיעות השיתופיות Waze Carpool דרך אפליקציית הניווט Moovit.

השירות החדש יאפשר למשתמש בו לתכנן מסלול באפליקציית Moovit, להכניס את נקודות המוצא והיעד, וזמן היציאה לדרך, כשלצד האפשרויות לנסיעה בתחבורה ציבורית, מעתה יופיעו לצד המסלולים האפשריים - אפשרות לבחירה במסך תוצאות החיפוש בנהגי Waze Carpool, אפליקציית נסיעות שיתופיות, מבית היוצר של אפליקציית הניווט הפופולרית.

כאשר המשתמש יבחר באפשרות זו, הוא יועבר ישירות אל אפליקציית הקארפול של Waze, שם הוא יוכל לבקש להצטרף לנסיעה, התואמת את מסלולו המבוקש ולהתעדכן כי בקשתו התקבלה. מכשהתחילה הנסיעה, המשתמש יוכל לצפות בהתקדמות הנהג לנקודת האיסוף באמצעות אפליקציית Waze Carpool. בסופו של דבר, משתמשי האפליקציות יחלקו יחד את המקום בכביש ואת עלויות הנסיעה.

עוד הודיעו החברות כי במסגרת השקת הפיילוט, הנסיעה הראשונה למשתמשי השירות תינתן בחינם. השירות יושק החל מהיום לגרסת האנדרואיד של Moovit בישראל, ארה"ב, ברזיל ומקסיקו. עם זאת, משתמשי האייפון יאלצו לחכות מכיוון שהשירות יושק בגרסת הiOS של האפליקציה רק בשבועות הקרובים.

ניר ארז, מנכ"ל חברת Moovit, אמר כי "אנו מאוד גאים בשיתוף הפעולה עם Waze, שמציע אלטרנטיבת קארפול אמיתית לנהגים ולנוסעים, מדי יום. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין קהילות של נוסעים ונהגים". אהרון די קסטרו, מנהל הפיתוח העסקי והשותפויות ב-Waze ציין כי "תודות לשיתוף הפעולה עם Moovit, נהגי Waze Carpool יוכלו לתקשר עם עוד נוסעים רבים ולעודד אותם להנות מקארפול משתלם ונוח. כשנוסעים יחד, מורידים מכוניות מהכביש ומפחיתים עומסי תנועה, לטובת כולם".