"סלב לכל דבר": חיות המחמד שכבשו את אינסטגרם – וגורפות הון

אחרי "סרג'" החתול עוקבים 106 אלף אנשים, וגם אהוד ברק ודורון מדלי כבר הצטלמו איתו. רוני מיטל, הבעלים של "פרנקי סופרסטאר", מאמינה שלכלב יש פוטנציאל גדול. "יכול לפרסם צימרים וטיסות"

זמן צפייה: 10:09

תופעת חיות המחמד הוויראליות, שהפכה מזמן מוכרת ברחבי העולם, צוברת לאחרונה תאוצה גם בישראל. כך למשל, סרג', חתול בריטי ארוך שיער מגזע אצילי, מחזיק בחשבון אינסטגרם של 106 אלף עוקבים, וכבר הצטלם עם ידוענים רבים, בהם אהוד ברק, דורון מדלי, גיא פינס, סתיו סטרשקו ועמיר פרץ.

בעליו, המתפעל כמובן את העמוד ברשת החברתית, מספר על הסיבות שהפכו את סרג' לחביב הקהל. "הוא לא החתול הכי יפה, יש בארץ חתולים ענקיים, פרוותיים עם פרצופים מדהימים ועיניים כחולות מלאות כמו האוקיינוס, אבל הם כל היום ישנים בתוך הבית. החתול הזה לא מוכן, ואני מצלם אותו במקומות הזויים, אין דברים כאלה כמעט".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראשת עיריית בית שמש: "אנחנו יותר ליברלים מתל אביב"

ברק: "בוחן איך לנתק קשר עם החברה שקשורה למיליארדר אפשטיין"
נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"
''סרג''' החתול
''סרג''' החתול | צילום: אינסטגרם

המנהג לצלם חיית מחמד במיוחד עבור הרשתות החברתיות הפך טרנד ידוע. אלינור רויזמן, בעלת סטודיו הצילום "DOG-MA PHOTOGRAPHY", סיפרה כי 40% מלקוחותיה הם אנשים שמעוניינים לתעד את בעל החיים שלהם, ונראה כי לפחות לחלק מהם, הדבר מאוד משתלם. "זה מאוד רווחי, מהסיבה שאחר כך פונים אליהם כדי לקדם כל מיני דברים, זה סלב לכל דבר", סיפרה רויזמן.

אחת הישראליות שמבינה את הפוטנציאל שיש בתחום היא רוני מיטל, הבעלים של הכלב "פרנקי סופרסטאר". "הוא יכול לפרסם צימרים, בתי קפה, מלונות, טיסות ומקומות בילוי שמאפשרים לכלבים להגיע אליהם", סיפרה מיטל. "אני לא בונה על זה, אבל אשמח להתחיל לייצר את זה".

''פרנקי סופרסטאר'' הכלב
''פרנקי סופרסטאר'' הכלב | צילום: החדשות 13

אולם, עם כל הכבוד לכמות העוקבים של חיות המחמד הישראליות, יש להן עוד הרבה מה ללמוד מחבריהן בעולם. כך לדוגמה, ל"נאלה", החתול האמריקני, יש יותר מארבעה מיליון עוקבים, ו"ג'יף" הפומרניאן הוא המלך הבלתי מעורער של תשעה מיליון מעריצים.

רק לאחרונה מתה "גראמפי קט", החתולה המפורסמת בעולם, שתמונתה הודפסה על תיקים, כריות, כוסות וחולצות, והיא עצמה הפכה למשחק מחשב, וכיכבה בפרסומות ובסרטי קולנוע. הבעלים של החתול המוכר, גרפה לכיסה כמאה מיליון דולר.

''גראמפי קט'', החתול המפורסם בעולם
''גראמפי קט'', החתול המפורסם בעולם | צילום: החדשות 13

אולם, לא תמיד מדובר דווקא בכסף. כך למשל, בחווה השיקומית "בורן אנד לייף" שבמושב עין העמק, מנסים בעזרת דפי אינסטגרם לחיות, בשיתוף "תנו לחיות לחיות", לעורר את המודעות לאכזריות הקיימת בתעשיות הבשר, ולעודד חיבה וחמלה לבעלי חיים.