ברק: "בוחן איך לנתק קשר עם החברה שקשורה למיליארדר אפשטיין"

ברקע החשדות נגד איש העסקים היהודי בגין עבירות של סחר בנערות לצרכי מין, הודיע יו"ר ישראל דמוקרטית כי עורכי דינו בודקים את האפשרויות לניתוק קשרים עסקיים

זמן צפייה: 01:19

ברקע הביקורת מימין על קשריו העסקיים של ראש הממשלה לשעבר: אהוד ברק הודיע אמש (שבת) כי עורכי דינו בוחנים את האפשרויות לניתוק קשרים עסקיים עם חברתו של המיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין. זאת, לאחר מעצרו של אפשטיין בשל חשדות לסחר בנערות לצרכי מין, כאשר מאז שנעצר החל דיון ער אודות הקשר בינו ובין יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק. על פי דיווח של גידי וייץ ב"הארץ", לא רק שלשניים קשר עסקי - אלא שאפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה בחברת סטארטאפ שבבעלות ברק.

אפשטיין, שהורשע בעבר בעבירות מין לאחר ששידל נערה לזנות, נעצר לפני כשבוע בחשד שביצע עבירות סחר בבני אדם. לדברי בכיר ברשויות האכיפה האמריקניות, אפשטיין שילם לקטינות עבור עיסויים ומעשים מיניים. לאחר המעשים, על פי החשד, נתן להן סכום כסף נוסף על מנת שיספקו לו נערות נוספות שיבצעו בו מעשים דומים. עוד אמר הבכיר כי חלק מהקורבנות, לכאורה, היו נערות בנות 14.

עוד בחדשות 13:

לחץ מצד הפרקליטים וחשש הקורבנות: המרדף המסועף אחר אפשטיין

התובעים במשפטו של אפשטיין: "שילם כדי להשפיע על עדים"

דיווח: אפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה בחברה שבבעלות אהוד ברק

מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין
מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

המעצר הגיע בעקבות מעשים שהתרחשו, לכאורה, בין השנים 2002 ו-2005, כך מסרו שלושה בכירים אמריקניים נוספים לחדשות nbc. התיק נגד אפשטיין צפוי להכיל שני אישומים, ויתייחסו לעשרות קורבנות. כך מסר בכיר ברשויות האכיפה. אפשטיין, בן 66, מפאלם ביץ' שבפלורידה, ארצות הברית, נעצר כששב לניו יורק מפריז, כחלק משיתוף פעולה של משטרת ניו יורק וה-FBI.

המרדף המסועף אחר ג'פרי אפשטיין, שהואשם השבוע בסחר בקטינות, עבר דרך פאלם ביץ', מיאמי, וושינגטון וניו יורק, רשויות מקומיות ופדרליות, עשרות בלשים, שוטרים וגורמים במערכת המשפט. ה"וושינגטון פוסט" סקר את השתלשלות האירועים - שתחילתם לפני 12 שנים - והובילו להתפתחויות האחרונות בפרשה.

הרשויות סברו כי העניקו לתביעה את התיק הקל ביותר אי פעם, אך להפתעתן - המבצע להרשעת אפשטיין התגלה כמסע ארוך ומפרך אל מול מערכת המשפט האמריקנית. לאחר שה-FBI הקדיש חודשים על מנת לשכנע חלק מהקורבנות לחשוף את סיפוריהן, והתובעים הפדרליים במיאמי הידקו בקפידה את העלילה ששטחו בפני השופט - מחסומים רבים התגלו במהלך הדרך, ומובילי הפעולה נתקלו בלחץ מסיבי שהופעל נגדם באפיקים שונים – פוליטיים, כלכליים ורגשיים.

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

בשנת 2007, האחריות על המקרה הגיעה לידיו של התובע הפדרלי העליון בדרום פלורידה, אלכסנדר אקוסטה - שהתפטר אתמול מתפקידו כשר העבודה האמריקני. אקוסטה היה בשנות ה-30 לחייו דאז ונחוש להוכיח עצמו בתפקידו. לאחר לחץ כבד שהופעל עליו מצד צוות ההגנה המיומן של אפשטיין, אקוסטה חתם לבסוף על הסכם אי-העמדה לדין, במסגרתו נגזרו על אפשטיין 13 חודשי מאסר בלבד בכלא אזורי, במהלכם הורשה המיליארדר לצאת לעבודה שישה ימים בשבוע.

במסגרת ההסכם שנחתם אז, אקוסטה הסכים למשוך את האישומים הפדרליים נגד אפשטיין וארבע נשים נוספות, שנטען כי השיגו עבורו נערות נוספות שאותן לכאורה תקף. בתמורה, אפשטיין הסכים להודות באישום בגין שידול, נרשם כעבריין מין ושילם פיצויים לקורבנות.

החלטתו של התובע בזמנו עוררה זעם ציבורי נרחב. כמה שנים מאוחר יותר, סיפר אקוסטה למחברת הספר שנכתב אודות הפרשה כי הוא חש שאינו מסוגל להתייצב אל מול שמונת הפרקליטים החזקים ובעלי העוצמה. לדבריו, הוא חש כי הקריירה שלו ניצבת בסכנה. הוא סיפר כי אחד מעורכי הדין של אפשטיין האשים אותו בכך ש"גזר על אדם טוב תקופת מאסר", ואיים עליו לשנות את גישתו. אקוסטה סיפר עוד כי הפרקליטים האשימו אותו במרדף חסר צדק אחר אפשטיין – רק בגלל הונו.