ראשת עיריית בית שמש: "אנחנו יותר ליברלים מתל אביב"

האישה הראשונה שנבחרה לעמוד בראש העיר הסמוכה לירושלים מתמודדת עם מפגינים קיצוניים: "שלושה מתוך 130 אלף תושבים, צריך פרופורציה" • על הקהילה הלהט"בית בעיר: "לא מאמינה במצעדים"

זמן צפייה: 11:46

עשרה חודשים עברו מאז נבחרה עליזה בלוך לתפקיד ראשת עיריית בית שמש, ועשתה את מה שנחשב לבלתי אפשרי: ניצחה כאישה בבחירות המקומיות – ועוד ללא תמיכת אף מפלגה חרדית. בלוך יצרה קואליציה רחבה של חרדים, דתיים-לאומיים וחילונים, אך כעת היא עומדת למבחן מול מחאת חרדים קיצונים בעיר שנגררה למחאות אלימות ואף לכתובות גרפיטי שהשוו אותה להיטלר.

למרות ההפגנות האלימות, בלוך מסרבת להתרגש. "אני בכל פעם אומרת לעצמי: זה שלושה מתוך 130 אלף תושבים", אמרה. "קחי פרופורציה, עם השלושה האלו תתעסקי עכשיו? מבחינתי זה לא מדגדג, אלו שוליים שצריך לטפל בהם ולהבין שהם קיימים, אבל לא צריך לתת לזה טיפה יותר מזה".

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש | צילום: חדשות 13

עבודתה של בלוך לשיכוך המתח בין החילונים והחרדים לא מסתיימת בקואליציה שהקימה. ביום הזיכרון לחללי צה"ל, בחרה בלוך לשבץ בטקס להקת חזנות חרדית. "היו חילונים שאמרו לי, מה, גם על הטקס הזה הם מנסים להשתלט?" סיפרה. "היו גם חרדים ששאלו, מה, מנסים לחנך אותנו?"

לחזות הליברלית של בלוך יש גבולות, והיא עוברת במצעד הגאווה הראשון שיתקיים בעיר, אליו סירבה העירייה לתת את תמיכתה. "אני לא מאמינה בהפגנות או מצעדים, אני חושבת שהמענה שאני אתן הרבה יותר חזק מכל מצעד", אמרה ובמקום לפרט פתחה במתקפה: "בית שמש היא עיר הרבה יותר ליברלית מתל אביב, תראי במי בחרו פה. אני לא חושבת שבתל אביב יאפשרו היום להקים בית כנסת או ישיבה גדולה. גם זה חלק מליברליות מבחינתי".