בדרך לאוסקר? הסרט "לאה צמל, עו"ד" ברשימת המועמדים המקוצרת

הסרט השנוי במחלוקת, המגולל את סיפורה של הפרקליטה שייצגה פלסטינים בבתי משפט בישראל, מועמד בקטגוריית הסרט התיעודי. בעוד חודש תכריז האקדמיה האמריקנית לקולנוע על חמשת המועמדים הסופיים

זמן צפייה: 00:21

האקדמיה האמריקנית לקולנוע הכריזה אמש (שני) על רשימת המועמדים המקוצרת לפרס האוסקר, בתשע קטגוריות. הסרט הישראלי "לאה צמל, עורכת דין", נכלל ברשימה, הכוללת 15 מועמדים לפרס בקטגוריית הסרט התיעודי. ב-13 בינואר תכריז האקדמיה על חמשת המועמדים הסופיים. הסרט "ימים נוראים", המספר על האירועים שהובילו לרצח רבין מנקודת מבטו של יגאל עמיר – לא נכלל ברשימת עשרת הסרטים המועמדים לאוסקר.

הסרט על לאה צמל, שמגולל את סיפורה של עורכת הדין שייצגה פלסטינים בבתי משפט בישראל, ספג ביקורת קשה מהורים שכולים וגם משרת התרבות והספורט מירי רגב. בחודש יוני הודיע מפעל הפיס כי יפסיק לממן את הפרס הזוכה בפסטיבל "דוקאביב", וכן יבחן היתכנות משפטית לביטול מימון הזכייה הנוכחית של הסרט אודות לאה צמל, לאחר מחאה שהביעו ארגוני ימין ומשפחות שכולות על מימונו.

עוד בחדשות 13:

לאחר שנה ללא מפכ"ל: אלו המועמדים המובילים לתפקיד

צעיר שהותקף על ידי בדואים בדרום: "לא דיברנו – והם חבטו בי"

הדאגה הביטחונית החדשה של איראן: משככי כאבים בעוגות

Bbbvax
''לאה צמל, עורכת דין'' | צילום: באדיבות יונייטד קינג

גם שרת התרבות, כאמור, התבטאה בחריפות נגדו. "אני מאוד שמחה על האיסור להקרין את הסרט בפסטיבל 'דוקאביב גליל'", הצהירה. "במשך ארבע שנים אני מובילה מדיניות של חופש הביטוי מול חופש המימון. אני לא מוכנה לממן סרטים שמאדירים מחבלים שרוצחים את הילדים שלנו. עם כל הכבוד, כסף ציבורי לא יממן ולא יאדיר מחבלים".