מירי רגב נגד הסרט על לאה צמל: "כסף ציבורי לא יאדיר מחבלים"

שרת התרבות בירכה את החלטת עיריית מעלות-תרשיחא שלא להקרין את הסרט העוסק בעו"ד שהגנה על פלסטינים - בהם גם מחבלים, בפסטיבל "דוקאביב גליל". "לא ראיתי הסרט - יש לי אנשים שמתעסקים בזה"

זמן צפייה: 06:56

בעקבות בקשתה של שרת התרבות מירי רגב, החליט ראש עיריית מעלות תרשיחא לאסור על הקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין", העוקב אחר עורכת הדין שהגנה על פלסטינים רבים - בהם גם מחבלים, בפסטיבל "דוקאביב גליל".

יש מי שיאמר שרגב הצליחה, שוב, לסתום פיות של אמנים - ולמרות זאת, השרה ממש לא מתנצלת. "אני מאוד שמחה", הודתה בשיחה עם אמנון לוי, "במשך ארבע שנים אני מובילה מדיניות של חופש הביטוי מול חופש המימון. אני לא מוכנה לממן סרטים שמאדירים מחבלים שרוצחים את הילדים שלנו. עם כל הכבוד, כסף ציבורי לא יממן ולא יאדיר מחבלים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו בעקבות דיון סבא"א על מחסן הגרעין: "איראן ממשיכה לשקר"

עדיין רחוקים מאחדות: צוותי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו

"ירדן תאסור את הכניסה לנהריים החל מיום ראשון"

מירי רגב
מירי רגב | צילום: חדשות 13

על השאלה האם הייתה מוכנה לתמוך בסרט על עורך הדין יורם שפטל שהגן על דמיאניוק, השיבה רגב כי "הוכחתי את עצמי שאין הבדל בין ימין ושמאל, וכשיש לי דרך - היא דרך". לטענתה, כך בדיוק נהגה כאשר אסרה על הקרנת הסרט "ימים נוראים" המתאר את סיפורו של יגאל עמיר, בפסטיבל הקולנוע בירושלים. "יגאל עמיר רצח ראש ממשלה במדינת ישראל. הפצע הזה פתוח ולא אישרתי את ההקרנה".

רגב לא צפתה בסרט על צמל, ולדבריה היא גם "לא מתכוונת לצפות. יש לי אנשי מקצוע שמתעסקים בזה", אמרה. "הסרט על צמל, שמאדיר אותה כפרקליטה של מחבלים, שהיא הופכת אותם ללוחמי חופש – אותם אנשים שרצחו חיילים ואזרחים - אתה, אמנון, מוזמן לתרום לה מכספך הפרטי ולא מכספי הציבור".

לאה צמל
לאה צמל | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

בהמשך התייחסה השרה לדבריו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שאמר הלילה (חמישי) בכנס בניו יורק כי "ישראל הייתה מדינה עם כלכלה קומוניסטית ועד אבא שלי הגיע היו רק תפוזים", ואמרה: "בעשור האחרון, מאז שראש הממשלה הוא נתניהו, יש כאן כלכלה פורחת, חזקה, מדינה עוצמתית עם עוצמה ביטחונית, עוצמה כלכלית, מדינה שכל העולם רוצה ללמוד איך היא התפתחה".

לבסוף, כצנזורית לשעבר, נתנה את דעתה על כך ששר המשפטים אמיר אוחנה חשף פרטים מחקירתו של ניר חפץ שאסורים בפרסום תחת צו משפטי, וטענה: "אף אחד לא צריך לפעול נגד החוק וחד וחלק אסור להפר צווי איסור פרסום, אבל עם כל הכבוד - השר אוחנה אמר בעצמו שהוא לא הפר צווי איסור פרסום אלא ציטט מתוך התקשורת. לא יכול להיות שמבססים פה תיק נגד ראש ממשלה כשמדיחים עדי מדינה לשקר, להסית ובאיומים. דבר כזה לא יכול להיות במדינה דמוקרטית", סיכמה, "אנחנו לא מדינת משטרה. אנחנו מדינה שמתנהלת על פי חוק".