נתניהו בעקבות דיון סבא"א על מחסן הגרעין: "איראן ממשיכה לשקר"

רה"מ התייחס לדיווח לפיו טהראן לא שיתפה פעולה עם הבדיקה שערכו המשגיחים מטעם הסוכנות שהגיעו למקום: "איראן ממשיכה להסתיר את תוכנית הגרעין שלה". גנץ: "להחריף את הסנקציות"

זמן צפייה: 00:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לדיון המיוחד של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית בנושא נסיגות האחרונות של איראן מהסכם הגרעין. לדבריו, "איראן ממשיכה לשקר ולהסתיר את תוכנית הגרעין שלה. היא סכנה לא רק לישראל ולמזרח התיכון, אלא לעולם כולו".

עוד אמר ראש הממשלה כי לאחר שחשף את המחסן הגרעיני בטורקוזאבאד, בפאתי טהראן, הוא קרא לסוכנות לבדוק את המקום. "הבוקר כינסה הסוכנות ישיבה מיוחדת, שבה היא קבעה שאיראן שיקרה באשר לתוכנית הגרעין שלה", סיפר נתניהו.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191107-1823' autoplay='0' credit='לשכת העיתונות הממשלתית' desc='נתניהו בעקבות דיון סבא"א' kid='1_u85kdvuu' duration='68'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הלוחמים החשודים שהכו בדואים יודו בתקיפה – וירצו 50 ימי מאסר

עדיין רחוקים מאחדות: צוותי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו

"ירדן תאסור את הכניסה לנהריים החל מיום ראשון"

נתניהו מציג מתקן גרעיני סודי של איראן בעצרת האו''ם
נתניהו מציג מתקן גרעיני סודי של איראן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

"אני קורא לקהילה הבינלאומית להתעורר. אני קורא לאומות להצטרף לארצות הברית ולישראל, ולהגביר עוד יותר את הלחץ על איראן". אמר נתניהו. "אני מברך על כך, שלפחות היום, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הבינה זאת היטב. אני חוזר ומבהיר - ישראל לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני בשום מצב".

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לדיון המיוחד של הסוכנות ואמר כי "חשיפת הפעילות המתחדשת בכור בפורדו היא קריאת השכמה נוספת לעולם - חייבים להגדיל את הלחץ ולהחריף את הסנקציות. איראן מסוכנת לשלום העולם, ליציבות המזרח התיכון ולישראל". הוא הוסיף כי "על האיום האיראני אין מחלוקת פוליטית - כולנו מחוייבים למנוע ממנה להגיע לנשק גרעיני".

נתניהו מציג מתקן גרעיני סודי של איראן בעצרת האום
נתניהו מציג מתקן גרעיני סודי של איראן בעצרת האום | צילום: או''ם

מוקדם יותר היום רשת בלומברג פרסמה שמפקח בכיר בסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, מאסימו אפארו, אמר בדיון סגור של הוועדה שאיראן מתחמקת משאלות על שרידי האורניום שנמצאו במחסן בטהראן שחשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו באו"ם. על ממצאי הפקחים דווח לראשונה בחדשות 13.

השליח האמריקני אמר לפקחי האו"ם כי "הגיע הזמן שאיראן תתייחס לשאלות של סבא"א על שרידי אורניום שנמצאו במחסן", ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו התייחס ואמר כי "פעולותיה של איראן דורשות שכל המדינות יתנגדו לסחיטה הזו וייקחו חלק בהגברת הלחץ על טהראן". פומפאו הוסיף כי "יש חשש שאיראן מכינה אפשרות לפריצה מהירה לכיוון פצצה גרעינית - יש להגביר את הלחץ".

נשיא איראן, חסן רוחאני
נשיא איראן, חסן רוחאני | צילום: חדשות 13

שר החוץ האמריקני המשיך לתקוף: "על העולם להתמודד עם ההסלמה הגרעינית של איראן, ולהבין כי היא משקפת את כוונת המשטר האיראני לאורך כל הדרך - לסחוט את הקהילה הבין-לאומית לקבל את האלימות והטרור שהיא מפיצה. זאת, תוך הפרת הריבונות של שכנותיה". פומפאו קרא למדינות העולם "לדחות את הסחיטה הגרעינית שמפעילה איראן ולנקוט בצעדים משמעותיים על מנת להגביר עליה את הלחץ".