יאיר נתניהו: "עד שאבא שלי הגיע היו בישראל רק תפוזים"

בנו של רה"מ נאם בכנס בארה"ב, שיבח את אביו, תקף את התקשורת הישראלית ואת השמאל ואמר כי "אין יום שאני לא מקבל ברשת הרבה איומים ברצח עליי ועל להוריי" • צפו במפגינים מתפרצים לדבריו

זמן צפייה: 05:10

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו נאם הלילה (חמישי) בכנס בניו יורק, שיבח את אביו ותקף את התקשורת המוטה לדבריו ואת השמאל. במהלך האירוע מפגינים התפרצו לדבריו, וסולקו על ידי הסדרנים. בנו של רה"מ הוזמן לכנס של הרב שמולי בוטח, מגיש תוכניות וסופר, והאירוע התרחש במהלך ריאיון עמו.

"ישראל הייתה מדינה עם כלכלה קומוניסטית, עד אבא שלי הגיע היו רק תפוזים", אמר יאיר נתניהו במהלך האירוע. "ישראל הייתה מבודדת כי הייתה חלשה. אבא שלי שינה את כלכלת ישראל והפך אותה למדינה משגשגת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הווטסאפ של חפץ: כך פעל להשפיע על פרסומים ומינויים בתקשורת

נתניהו על נאום אוחנה: "יש לכבד את צו איסור הפרסום"

לאחר 36 שנה: מידע חדש התקבל על רצח מאיה זינגר ביער ירושלים

מפגין מתפרץ לדבריו של יאיר נתניהו בניו יורק
מפגין מתפרץ לדבריו של יאיר נתניהו בניו יורק | צילום: החדשות 13

"רוב אזרחי ישראל מעריכים את מה שאבא שלי עשה. המצב הכלכלי והביטחוני הוא הטוב אי פעם", הוסיף בנו של ראש הממשלה. "אוטובוסים כבר לא מתפוצצים. יש שלום דה-פקטו במזרח התיכון בינינו לרבות ממדינות ערב. אבא שלי היה בעומאן. הליברלים לא מבינים שהפלסטינים הם רק אחוז אחד מהמזרח התיכון. רוצים לעשות שלום עם אחוז אחד ורק אחר כך עם יתר 99 האחוזים? בואו ננסה ההיפך".

נוסף על כך, תקף יאיר נתניהו את התקשורת בישראל, וטען כי היא מתנכלת לאביו: "ההתקפות על אבא שלי קיימות מאז שנולדתי, זה לינץ' של התקשורת. כשאתה בן חמש קשה יותר לקבל את זה. אין לך איך להגן על עצמך מפני ילדים בבית ספר".

שרה ויאיר נתניהו
שרה ויאיר נתניהו | צילום: רויטרס

"רובנו מאוחדים, אבל זו קבוצה קטנה שמרכזת את כל הכוח במדיה", תקף יאיר נתניהו. "הבעיה היא לא עם ביקורת פוליטית, אלא עם התקפות אישיות שנמשכות 30 שנה ולא מפסיקות. הלכתי למדיה החברתית כי אני לא יכול לשתוק יותר. בעבר לא יכולתי לעשות כלום - היום אני יכול".

בנו של ראש הממשלה נשאל במהלך הריאיון אם הוא חושש שיפגעו בו, ואמר כי "אין יום שבו אני לא מקבל הרבה איומים ברצח עליי ועל להוריי ברשתות החברתיות. קוראים לרציחתי ואיש לא מדווח על כך בתקשורת הישראלית".

לשאלה האם הוא מגן על אמו יותר, ענה כי "היא לא בחרה בזה. לא בחרנו קריירה פוליטית, החטא היחיד של אמא שלי הוא שלא התחתנה עם פוליטיקאי מהשמאל". עוד הוסיף יאיר נתניהו כי מבחינה אישית, "כל יום אני מייחל שאבי לא היה נכנס לפוליטיקה, אבל זה לטובת העם והמדינה".

בנוגע לעתידו אמר כי לא רואה את עצמו נכנס לפוליטיקה: "אני אדם פוליטי, אך אין לי שאיפות בתחום. זה לא מתאים לי, אני רוצה להיות משפיע בחברה האזרחית". עוד סיפר יאיר נתניהו על חיי המשפחה שלו ואמר: "אנחנו לא מתראים הרבה, אבא שלי מאוד עסוק. אני לא שליח שלו, אני לא בן 16 - יש לי דעות, והוא לא תמיד מרוצה ממה שאני אומר".