לאחר 36 שנה: מידע חדש התקבל על רצח מאיה זינגר ביער ירושלים

4 חודשים לאחר שידור הסדרה "ללא קצה חוט" בחדשות 13, שעסקה גם ברצח המזעזע מ-1983, פנה למערכת אדם הקשור לחקירה וטען שיש ברשותו מידע שיכול להצביע על זהות הרוצח. המשטרה בודקת את המידע

זמן צפייה: 02:03

ארבעה חודשים לאחר ששודרה בחדשות 13 סדרת הכתבות "ללא קצה חוט", פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית כי התקבל מידע חדש בפרשת רצח הנערה מאיה זינגר ביער ירושלים בשנת 1983. לאחר שידור הכתבה, שבה נחשפו מחדלים בחקירת המשטרה, פנה למערכת חדשות 13 אדם המקורב לחקירת הרצח, וטען: "מישהו שיש לו מידע חדש ויכול להצביע על החשוד ברצח, יצר איתי קשר".

בניגוד לחקירת המשטרה הרשלנית בימים שלאחר הרצח - הזנחת ממצאים מרכזיים בזירה, תחקור עדים בשאלות בודדות בלבד וע"פ פרסומים מאותה תקופה גם שינוי כיוון החקירה באופן תדיר, נדמה שהפעם המשטרה לא לוקחת סיכון: המידע החדש על זהות הרוצח הועבר במהירות למשטרת ירושלים, שפתחה היום בבדיקתו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לחצן מצוקה במטוס הופעל בטעות: מצב חירום הוכרז בשד"ת באמסטרדם

החייל החרדי שטוען לתקיפה מצד מאבטחי הרכבת: "בגלל המראה שלי"

שינוי תפיסה: סיבוכים שהתגלו בהיריון – עלולים להשפיע גם בעתיד

מאיה זינגר, נשרפה למוות בשנת 1987 והרוצח שלה טרם נלכד
מאיה זינגר, נשרפה למוות בשנת 1983 והרוצח שלה טרם נלכד | צילום: חדשות 13

הרצח שזעזע את ישראל בחורף 1983

מאיה זינגר, תלמידת פנימיית "חוות הנוער הציוני" שבירושלים, יצאה בליל חודש נובמבר 1983 מהפנימייה. היא ירדה לכיוון הרחוב הסמוך, ועל פי עדויות נופפה בידה במטרה לתפוס טרמפ, ואכן עלתה לרכב שעצר לה. זמן קצר לאחר מכן, שמע ניסן אלגד, אחד ממאבטחי בית החולים הדסה עין כרם, זעקות מרכב שחלף על פניו. אלגד ומאבטח נוסף דלקו אחרי הרכב - אך זה היה מאוחר מדי: "מצאנו את מאיה יושבת בתוך מדורה, גחלים ואש מסביבה. 'מה הוא עשה לי' היה הדבר היחיד שהיא מלמלה לנו בכוחותיה האחרונים", סיפר אלגד.

זינגר הובהלה לבית החולים כשלגופה כוויות בדרגות קשות. הרופאים נאבקו על חייה במשך יומיים, שבסופם היא מתה מפצעיה. מרגע הגעתה לבית החולים, החלו תקלות לא מעטות בחקירה. על פי כמה מהעדויות, במהלך האשפוז היא מילמלה את המילים "סורי" ו"מוסך משטרתי", אך איש מהמשטרה לא נכח במקום או תיעד את הדברים.

גד ליאור, כתב הפלילים של "ידיעות אחרונות" בזמן הרצח, הקדים להגיע לזירת השריפה עוד לפני המשטרה ואמר כי "מדובר ברשלנות פושעת. אנחנו, הכתבים, הגענו למקום. השוטרים - לא היו. מצאנו את הפריטים שהם היו אמורים לקחת: צמר גפן, חפיסת סיגריות 'ברודווי' שכנראה הרוצח עישן, מזרק וגפרורים". גם אלגד, שכאמור איתר את זינגר, סיפר כי החקירה שעבר הייתה שטחית: "הגיע שוטר, שאל כמה שאלות וכמעט שלא התייחס אלינו. הוא שיחרר אותנו ופה נגמרה החקירה".

גם בכירי החוקרים העידו שמדובר ברצח יוצא דופן באכזריותו שמהווה אחד ממעשי הרצח המזעזעים ביותר שהתרחשו בישראל. מאז, התיק נותר פתוח וללא קצה חוט, עד היום. אולי המידע החדש שהתקבל כעת יעזור לגלות מי רצח את מאיה זינגר.