נתניהו על נאום אוחנה: "יש לכבד את צו איסור הפרסום"

רה"מ התייחס לדברי שר המשפטים, שחשף במליאת הכנסת פרטים אסורים לפרסום בנוגע לחקירת ניר חפץ, ואמר כי יש לכבד את הצו "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח"

זמן צפייה: 03:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (רביעי) את בחירתו של שר המשפטים, אמיר אוחנה, לחשוף חומרי חקירה אסורים תחת צו איסור פרסום. "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט", מסר.

מוקדם יותר הערב תקפו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, בחריפות דברי השר אוחנה. "דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת", כתבו השניים. "בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת 'מגוננים על עבריינים' ו'מאפשרים לריקבון להשתלט'".

"דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור", הוסיפו. "פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה".

עוד בחדשות 13:

מנדלביט וניצן: "דברי אוחנה חמורים ביותר ומעוותים את המציאות"

חקירת ניר חפץ: שר המשפטים חשף בכנסת פרטים שאסורים בפרסום

ניר חפץ העיד: נתניהו שלח אותי לאיים על בכירים בתקשורת

שר המשפטים אמיר אוחנה וראש הממשלה בנימין נתניהו
שר המשפטים אמיר אוחנה וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מנדלבליט וניצן התייחסו אף שבקשותיו החוזרות של נתניהו לשדר את השימוע בתיקיו בשידור חי. "מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע", נכתב. "כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים 'שימוע פומבי' נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ולנוכח הרצון להימנע מ'קרקס תקשורתי'".

"כעת אנו עדים בדיוק לכך - לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק", הוסיפו. "אנו נמשיך להקפיד ולנהל את ההליך המשפטי בחדרי הדיונים בלבד".

בתוך כך, פרקליטו של חפץ, עו"ד אילן סופר, הגיב לנאומו של אוחנה ומסר: "בושה וחרפה ששר משפטים במדינת ישראל דורס את החוק ומבזה בכוונה תחילה צו איסור פרסום מפורש של בית המשפט, מעל בימת הכנסת, בנאום שהוכן מראש, בניסיון מביש לעשות רווח לעצמו פוליטי, ותוך פגיעה חמורה בצנעת הפרט. מעשה בלתי נתפס זה לא יעבור בשתיקה ויטופל בכלים המשפטים המתאימים".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר היום, במהלך נאומו במליאת הכנסת התייחס אוחנה לחקירתו של עד המדינה, ניר חפץ, וחשף פרטים שאסורים בפרסום תחת צו משפטי. זאת במטרה להצביע על כשלים לכאורה בחקירת יועצו לשעבר של נתניהו ועל הלחצים שהופעלו עליו לטענתו להפוך לעד מדינה.

"ואז מביאים אישה צעירה, שאין לה שום קשר לחקירותיו של ראש הממשלה, ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות, פולשניות, על טיב הקשר בינה ובין העד", אמר אוחנה בנאומו בכנסת. "לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון, ואומרים לו 'ניר, אנחנו יודעים הכול, אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה'".

לאחר שהפר את צו איסור הפרסום, מסר שר המשפטים: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים. אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".