"ירדן תאסור את הכניסה לנהריים החל מיום ראשון"

ראש מועצת עמק הירדן עידן גרינבאום מסר כי קיבל הודעה מעמאן לפיה החל מהשבוע הבא ההסכם עם ישראל לגבי המובלעת הירדנית תם – והתושבים לא יוכלו להיכנס אליה.

זמן צפייה: 03:33

הרשויות הירדניות עדכנו היום (חמישי) את ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, שהחל מיום ראשון בשבוע הבא היא לא תאשר כניסת ישראלים ותושבי המועצה למובלעת הירדנית נהריים. זאת בשל סיום ההסכם עם ישראל.

ח"כ עפר שלח התייחס לדברי גרינבאום: "‫מיום ראשון ייאסר על ישראלים להיכנס לאיזור נהריים‬. ‫כבר חודשים שאנשי עמק הירדן מבקשים מנתניהו להתערב בעניין, אבל מה אכפת לו מהחקלאים ומהתפוררות השלום עם ירדן‬ - הוא עסוק בפרקליטות ובתרגילים פוליטיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרשת נעמה יששכר: העליון דן בעתירת ההאקר נגד הסגרתו לארה"ב

חשיפת שיחות נתניהו-מוזס: האזינו להקלטות המלאות

החשודים בפריצה וגניבה מדירה בחדרה: שלושה ילדים בני 8

סיור באיזור נהריים
סיור באיזור נהריים | צילום: המועצה עמק הירדן אתר נהריים

לפני כשבועיים אמרו בכירים ירדנים כי בשיחות שהתנהלו בשבועות האחרונים בין שליחי ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בכירים בממשלת ירדן, ניסה הצד הישראלי לקשור בין שחרור שני האזרחים הירדנים העצורים בישראל לבין סוגיית מובלעות צופר ונהריים והניסיון למצוא פשרה בנושא.

מי שניהלו את המגעים מהצד הישראלי היו היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ואנשיו, ומהצד הירדני שר החוץ איימן א-ספדי. לפי הירדנים הישראלים יצרו קישור בין אפשרות של שחרור העצורים לבין פשרה בנושא המובלעות ואולי מתן הארכה של פרק הזמן בו החקלאים הישראלים יוכלו להמשיך ולעבד את הקרקעות. הבכירים הירדנים ציינו שירדן סירבה להצעה והזהירה את ישראל שלא להמשיך בקו הזה כיוון שיהיו לו השלכות חמורות על היחסים.

לפי ההסכם שנחתם לפני 25 שנה, אזור המובלעות הירדניות, צופר ונהריים, יוחזר לשליטה הירדנית בתום תקופת החכירה. לפני כחודש, שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע כי ישראל נערכת להחזרת המובלעות. "השטחים הללו יוחזרו לירדן", אמר בריאיון לגלי צה"ל, "נצטרך למצוא שטחים חקלאיים חלופים ולהכשיר אותם בתוך ישראל. אין לזה תוחלת".

בבקעת הירדן תקפו את הדברים. "מדובר באמירה שערורייתית וחסרת אחריות", אמר גרינבאום. "אנחנו מקווים שזו לא עמדתה הרשמית של ממשלת ישראל והעומד בראשה חודשיים לפני סיום 25 שנות ההסכם".

עוד הוסיף גרינבאום, כי "בזמן שנותר חייבים לעשות הכל כדי להמשיך את השליטה הישראלית באי ובעיקר להתנהל באחריות ובשיקול דעת ולא לצאת בהצהרות חסרות כיסוי". גורמים נוספים בעמק הירדן הביעו זעם על האמירה. "קוראים לראש הממשלה נתניהו לפעול מול הירדנים לפני פקיעת ההסכם".