הדאגה הביטחונית החדשה של איראן: משככי כאבים בעוגות

כ-30 סוגי כדורים שנועדו להקל על כאבים נמצאו במאפים של 12 חברות שונות, שייצרו במפעלים בדרום המדינה. לא דווח על נפגעים. שר הבריאות האיראני: שירותי המודיעין פועלים כדי לאתר את המזהמים

אישה איראנית קונה עוגה במאפייה בטהראן | צילום: רויטרס

התקשורת באיראן דיווחה מוקדם יותר השבוע כי כמה מפעלי עוגות בדרום המדינה הפסיקו את הייצור, לאחר שנמצאו במוצריהם משככי כאבים. שר הבריאות האיראני אמר בתגובה כי שירותי המודיעין של טהראן פועלים כדי לאתר את מה שכינה ה"רשת" שזיהמה את העוגות, והוסיף כי האירוע מטופל כ"עניין ביטחוני".

בסך הכל 12 חברות קיבלו דיווחים על כך שהתגלו בעוגות או בעוגיות שלהם תרופות שונות. על פי דיווחים במדינה, נמצאו יותר מ-30 סוגי כדורים בתופינים השונים. "למזלנו אף אחד לא נפגע מהתקרית", המשיך שר הבריאות. "אנחנו עובדים עם כמה צוותים כדי לזהות את הרשת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שנה ללא מפכ"ל: אלו המועמדים המובילים לתפקיד

שנה לאחר ההבטחה: ישראל לא העבירה את הכסף להקמת הכפר בגואטמלה

מדליקה נרות ומשחקת בסביבון: הנסיכה היהודיה של "דיסני"

בתוך כך, כתב שר התקשורת האיראני מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי בחשבון הטוויטר שלו כי בפעם השנייה בתוך שבוע, הרשויות במדינה סיכלו "מתקפה מאורגנת על מערכות ממשלתיות, שזוהתה ונוטרלה כל ידי הרשויות". עוד הוסיף כי סוג התקיפה מוכר להם ושמטרתה הייתה "לרגל אחרי מודיעין ממשלתי". לטענתו, גם התוקפים זוהו אך הוא לא פירט בנוגע למי עומד מאחורי המתקפה.

כאמור, בשבוע שעבר ג'הרומי אמר לסוכנות ידיעות איראנית שמתקפת סייבר "מאסיבית" כוונה לעבר התשתיות האלקטרוניות של המדינה. זאת, לאחר שביום לפני כן השר דחה דיווחים נרחבים על פריצת סייבר לבנקים איראניים, שלפי הדיווחים עללה פריצה למיליוני חשבונות פרטיים של לקוחות במדינה.