"שמח שהשירים מקבלים את מקומם": עילי בוטנר מסכם עשור מוצלח

לאחר ששירו "מכתב לאחי" הוכרז כשיר המושמע ביותר בישראל בעשר השנים האחרונות, היוצר והמלחין סיפר לחדשות 13 על תחילת דרכו בבית הספר "רימון" ועל סערת הרב פירר: "הבנתי שמדובר בהדרת נשים"

זמן צפייה: 03:42

את העשור הזה פתח עילי בוטנר בשיר האישי שכתב על אחיו, "מכתב לאחי", והוא נסגר בהכרזה עליו השיר המושמע ביותר בישראל בעשר השנים האחרונות. בוטנר, בשונה מיוצרים אחרים הוא, הוא לא המבצע הראשי של השירים שלו. הוא כותב, מלחין וחובר בדרך כלל לזמר אחר. כך הוא החל את הדרך עם רן דנקר.

מאז, בשנים האחרונות, הוא משתף פעולה עם יותר ויותר אומנים גדולים. לרוב, החיים הפרטיים שלו מתערבבים ביצירה. בוטנר סיפר על תחילת דרכו בבית הספר למוזיקה "רימון": "עזבתי את בית הספר בכיתה י' והתחלתי ללמוד שם. במשך שלוש שנים הייתי קם כל בוקר בשעה שש, נוסע באוטבוס הראשון וחוזר בלילה באוטבוס האחרון".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

11,000 שוטרים וחסימות צירים: היערכות לפסגת המנהיגים בירושלים

הקבוצה הקטנה מהכפר הערבי בצפון – שהתמודדה מול בית"ר ירושלים

מזון למחשבה: איזו ארוחת בוקר תסייע לשפר את ביצועי ילדכם?

עילי בוטנר ולהקתו
עילי בוטנר ולהקתו | צילום: חדשות 13

את הבית המוזיקלי שלו מצא בוטנר לפני שנים בהרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ". לאחרונה הוא עלה לכותרות סביב מופע ההתרמה לעמותה של הרב פירר וסערת הדרת הנשים ממנו. הוא דיבר על כך לראשונה בשיחה עם חדשות 13: "תחילה הסכמתי למען המטרה להופיע ללא הזמרת שאני מופיע איתה באופן קבוע. כשהבנו בסופו של דבר שמדובר בהדרת נשים, עצרתי. חבל לי על ערב שכל מטרתו הייתה לתרום לארגון מופלא".

ביום חמישי הוא יעלה יחד עם ההרכב שלו בהאנגר 11 במסגרת פסטיבל "זאפה גולדסטאר סאונדסיסטם" ויסכם עשור שלקח אותו מקיבוץ עין כרמל הצפוני לפסגת המוזיקה הישראלית. בוטנר אמר כי הוא "מרגיש שאני במקום ממש טוב היום. יותר מהכול, אני שמח שהשירים מקבלים את המקום שלהם".