הקבוצה הקטנה מהכפר הערבי בצפון - שהתמודדה מול בית"ר ירושלים

בני ריינה, מועדון כדורגל מיישוב סמוך לנצרת, העפיל לשמינית גמר גביע המדינה והוגרל לשחק נגד הקבוצה מהבירה - באצטדיון טדי. למרות ההפסד 3:1, בשביל השחקנים והכפר - מדובר היה בניצחון

זמן צפייה: 03:17

כשבית"ר ירושלים פוגשת קבוצה מהחברה הערבית – זה תמיד אירוע שהוא יותר מספורט. המתחים, הפוליטיקה – לפעמים גם הכדורגל –הבטיחו אירוע טעון. לכן, כשבני ריינה, קבוצה קטנה מהכפר שעל יד נצרת המשחקת בליגה ב', העפילה לשמינית גמר גביע המדינה והוגרלה לשחק נגד בית"ר, בטדי – שני הצדדים נכנסו לכוננות.

זה התחיל כבר לפנות בוקר ביום המשחק. אלמונים תועדו מציתים שלט שהכינו מראש, שעליו כתבו "בני ריינה – גיהינום". ההתגרות הזאת מצד אוהדי בית"ר, לא הרתיעה את האוהדים המקומיים. מאות מהם החלו להתאסף בצהריים בהמתנה לאוטובוסים, שייקחו אותם לבירה – להר הגעש של טדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

11,000 שוטרים וחסימות צירים: היערכות לפסגת המנהיגים בירושלים

שבוע סוער בפתח: הצפות וחסימות כבישים בשל הגשמים

חולדאי מעכב תוספת מסילת רכבת: "העבודות יגרמו להצפות נוספות"

אסרף עתמאנה, קפטן בני ריינה
אסרף עתמאנה, קפטן בני ריינה | צילום: חדשות 13

בני ריינה, קבוצה צעירה מאוד, קיימת שלוש שנים בלבד ומנוהלת בתקציב מינימלי של פחות מ-300 אלף שקלים בשנה. אין לה מגרש ביתי, רק מחצית מהשחקנים מתפרנסים מכדורגל. הסינדרלה מליגה ב', היחידה מהליגה הזאת שהגיעה רחוק כל כך בגביע, באה בעיקר כדי שלא לחטוף.

לרגל היום החגיגי ליוו את הקבוצה גם ראש מועצת ריינה – שהבטיח לשחקנים פרס כספי אם יעשו את הלא ייאמן. "אמרתי להם שאעניק להם 100 אלף שקלים, אם ינצחו". אמר אמר ראש המועצה ג'מאל בסול. המשחק התחיל – וריינה הקטנה קיבלה שער מוקדם אך כעבור 20 דקות,  הקפטן אסרף עתמאנה השאיר את טדי בהלם והשווה ל-1:1. שער זה הוציא מהקהל של בית"ר עצבים לא ספורטיביים. כמה מהם אפילו ניסו להסתער לעבר היציע של אוהדי ריינה – ונבלמו על ידי המאבטחים.

המחצית הסתיימה בתיקו מפתיע. אך כשהמשחק התחדש, התגלו ההבדלים בין הקבוצות ובית"ר כבשה שני שערים שהביאו לה את הניצחון. בני ריינה הודחה מהגביע – אבל בשביל השחקנים והכפר, מדובר בלא פחות מניצחון. האוהדים המאושרים עלו על האוטובוסים להתחיל את המסע הארוך בחזרה צפונה – בתקווה שגם בעונה הבאה, המסע המופלא שלהם בגביע יהפוך לחגיגה של כל הכפר.