11,000 שוטרים וחסימות צירים: היערכות לפסגת המנהיגים בירושלים

מפקד מרחב קדם שבבירה התייחס לאבטחת האירוע לציון 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ, שבו ישתתפו בין היתר פוטין ומקרון: "אנו נכונים לכל תרחיש, נגלה אפס סובלנות לכל פרובוקציה"

זמן צפייה: 02:27

פסגת המנהיגים בירושלים: משטרת ישראל השלימה היום (ראשון) את היערכותה לקראת מבצע "פני עתיד", האירועים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ שיתקיימו, בהמשך השבוע ושיאם בטקסים שייערכו ביום חמישי במוזיאון יד ושם שבירושלים. קרוב ל-11,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו במוקדים השונים, החל מיום שלישי הקרוב ועד יום שישי, על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך המבצע.

היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות, בהם מרחב נתב"ג, בתוך העיר ירושלים והסביבה ובצירים הראשיים המובילים לבירה. במהלך המבצע המשטרה תתמקד באבטחה, שמירה על הסדר הציבורי והכוונת התנועה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי השליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל מבצע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יפה יששכר נחתה בארץ: "רגע האמת – מאמינה שפוטין יחון את נעמה"

הפרלמנט בירדן הגיש הצעת חוק לביטול הסכם הגז עם ישראל

שנה אחרי "מגן צפוני": צה"ל פורס תשתיות לגילוי מנהרות בגבול

המשטרה עדכנה החל מיום רביעי ועד ליום חמישי בשעות הערב, צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות בצירים שונים בתוך הבירה. כמו כן, ייתכנו שינויים לפרקי זמן קצרים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר ובפרט כביש מספר 1 מאזור נתב"ג ועד ירושלים, לרבות המחלפים המובילים לציר.

כמו כן, המשטרה הודיעה כי בימים אלו חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס לרבות רחפנים, למרחב האווירי של נתב"ג וברדיוס של מאות מטרים ממוקדי האירועים השונים בעיר ירושלים.

המשטרה הודיעה כי תעדכן בזמן אמת ובמהלך הימים הקרובים, לפני המבצע ובמהלכו, אודות החסימות הצפויות והשינויים בהסדרי התנועה בירושלים ומחוצה לה. המשטרה ציינה כי מומלץ לציבור להתעדכן באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של המשטרה ואפליקציות הניווט. כמו כן ניתן להתעדכן בכל העת באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- מוקד 110.

תת ניצב דורון תורג'מן, מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים של המשטרה, התראיין היום (ראשון) לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" וסיפר על היערכות משטרת ישראל לאירוע. תורג'מן אמר כי "היום אנו בוחנים תרחישים, מעלים דילמות ונערכים לכל בלת"ם שעלול לקרות. אנו נדרשים לקיים את מהלך האירועים התקין ואנו נכונים לכל תרחיש. אין ספק שמגבלות התנועה בעיר יהיו משמעותיות. זאת, בעקבות סגירת צירים והפניית הנהגים לדרכים חלופיות".

תורג'מן פירט את הדרכים בהם הציבור יכול לקבל את המידע על השינויים בעיר ביומיים הקרובים: "המסרים יעברו באמצעות מנשרים לתושבים והודעות בתקשורת. כמו כן, ניתן להתעדכן במוקד 110 של המשטרה. תורג'מן הוסיף כי "נגלה אפס סובלנות לכל פרובוקציה, אל מול גורמים שינסו להפר את קיומו התקין של האירוע. לרבות מחאה לא מתואמת ולא סדורה שעלולה להתקיים".

כמו כן, תורג'מן התייחס למזג האוויר, שבסוף השבוע הקרוב צפוי להיות גשום: "אנו יודעים גם לעמוד בגשם. נעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. יחד עם המבצע המורכב אנחנו נדרשים גם לשאר אתגרי המשטרה שבשגרה ובירושלים ישנם לא מעט אתגרים כאלה".

הזמר דוד ד'אור יופיע פעמיים במהלך אירוע חמישי. ד'אור התראיין היום (ראשון) לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון וסיפר על הופעתו המתוכננת.

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20200119-1749' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם הזמר דוד ד′אור על הופעתו ביום חמישי' kid='' duration='0'']

תחילה ד'אור יופיע בבוקר בגן סאקר, בנוכחותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במסגרת חניכת אנדרטה. שם ישיר הזמר יחד עם זמרת רוסיה, שהגיעה במיוחד משם, שיר רוסי שתורגם לעברית בשם "העגורים". לאחר מכן, ימשיכו השניים בדואט של השיר "תשמור על העולם ילד", שכתב ד'אור. באותו ערב בבית הנשיא, יחד עם עמיר בניון ומירי מסיקה, ישיר ד'אור את השיר "האחרון שנשאר", איתו הופיע גם באו"ם ביום השואה הבינלאומי בשנה שעברה.

ד'אור סיפר על ההכנה לקראת הטקס המרגש: "לצערי אנחנו למודי אירוע זיכרון כאן בארץ. אני אכוון למקום הפנימי שלי ואנסה לגעת בלבם של האנשים כמה שאפשר". זאת לא הפעם הראשונה בה ד'אור מופיע בפני מנהיגי עולם. הוא הופיע, בין השאר, בפני שלושה אפיפיורים שונים, בפני נשיאי ארצות הברית אובמה וקלינטון, מלך תאילנד, ראש ממשלת אוסטרליה ונשיא איטליה.

הזמר דוד דאור
הזמר דוד דאור | צילום: חדשות 13

ד'אור אמר כי הוא "מקווה שנגעתי בלבם ופעם הבאה שיחשבו על ארץ ישראל לא יחשבו עליה רק דרך המראה הפוליטית אלא גם דרך המקום המוזיקלי". הזמר סיפר על שיחותיו עם נשיאי ארצות הברית: "שוחחתי עם הנשיא אובמה שמאוד חיבבתי. הוא אפילו הציע לשיר איתי דואט בבית הלבן. ביל קלינטון, שמנגן על סקסופון, שוחח איתי ארוכות על מוזיקה, לאחר הופעה ביום מרתין לותר קינג".

ד'אור סיפר כי מכל ההופעות הללו מול שועי עולם דווקא מי שריגש אותו הכי הרבה זה נשיא המדינה שמעון פרס. ד'אור סיפר כי "פרס ביקש בצוואתו שאשיר בהלוויה שלו את "אבינו מלכינו". זאת, למרות שהוא היה חבר של ברברה סטרייסנד והיה יכול להזמין אותה לשיר והיא כנראה הייתה נענית".

ד'אור הוסיף כי "בסופו של דבר אני מתייחס לאירועים מהסוג הזה כעוד הופעה. כולנו בסופו של דבר בני אדם. אני לא מתאמן יותר או עושה משהו אחר שלא הייתי עושה בכול הופעה אחרת. באופן אישי יותר מרגשת אותי הופעה בקיסריה מול אלפי צופים".