"הקלה עצומה": נעצר "נוכל הטינדר" הישראלי החשוד בעוקץ נשים

לאחר מצוד של חודשים, הרשויות ביוון עצרו את שמעון חיות. על פי החשד, חיות איתר נשים ביישומון ההיכרויות, הציג עצמו כבן עשירים - ושכנע אותן להעביר לו סכומי כסף גדולים בתירוצים שונים

זמן צפייה: 03:17

אחרי חודשים של מצוד, הצליחו ביום שישי הרשויות ביוון להניח את ידן על שמעון חיות - ישראלי החשוד בעוקץ של נשים רבות שהכיר באפליקציית "טינדר". זאת, כאמור, לאחר תקופה ארוכה שבה היה חיות מבוקש על ידי האינטרפול ומדינות רבות באירופה.

על פי תחקירים בכלי התקשורת באירופה, חיות נהג לאתר באפליקציית ההיכרויות נשים שחיפשו זוגיות. הוא הציג עצמו כבן עשירים שחי חיי פאר, ולעיתים אף כינה את עצמו "נסך היהלומים". לפי התחקירים, השיטה שלו עבדה בשלבים. בשלב ראשון יצא חיות לדייט עם צעירה אירופית, וסיפק לה טעימה מחייו הנוצצים: מטוסים פרטיים, מלונות יוקרה ומסעדות מישלן. בשלב השני יצר מצג שווא לפיו הוא מאויים על ידי מתחרים עסקיים.

עוד בחדשות 13:

האישה שנחטפה לארץ, נוצלה בתעשיית המין – ועומדת בפני גירוש

האם כבאים הזמינו נערות ליווי במימון ועד העובדים?

"הפשיל מולן מכנסיים": מורה מהשרון חשוד בעבירות מין בתלמידות

שמעון חיות
שמעון חיות

בשלב השלישי, חלק מהנשים הסכימו להעביר עבורו סכומי כסף, שהצטברו למיליונים. בכל פעם השתמש חיות בתירוצים שונים על מנת לשכנע את הנשים להעביר לו כסף: פעם כדי להשתמש בכרטיס אשראי עם שם אחר בבית מלון במטרה להתחמק מאויבים, ופעם כדי לבצע פעולות מבלי להשאיר עקבות.

זו הקלה עצומה שהוא נעצר. הוא יעמוד למשפט וישלם על מה שעשה",סיפרה אחת הנשים שהתלוננו על חיות. "הוא כל כך מרושע, זה פשוט שובר את הלב", הוסיפה מתלוננת אחרת.

כאמור, חיות נעצר ביוון, ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מישראל. על פי המתלוננות, הרשויות באירופה בודקות אם חיות פעל לבד, או שמא היו לו שותפים – בהם גם ישראלים. כעת נשאלת השאלה אם יוסגר לישראל או יועמד למשפט במדינה אירופית.

שמעון חיות
שמעון חיות | צילום: חדשות 13

לפני כארבעה חודשים פורסם בנורווגיה תחקיר אודות חיות בעיתון המקומי "VG". על פי התחקיר, חיות הציג את עצמו כסיימון לבייב – איש עסקים עשיר, והונה את הנשים שפגש באפליקציה לחשוב כי ישקיע את כספן בעסקיו המצליחים.

על פי התחקיר, חיות נהג להיפגש עם הנשים וסיפק להן טעימה מזויפת מאורח חייו הראוותני: טיסות במטוסים פרטיים, אירוח במלונות יוקרה וארוחות ערב במסעדות עילית. בפועל, הכספים הגיעו מנשים אחרות שמהן עקץ סכומי כסף גדולים.

בתחקיר הובאה עדותה של אחת הנשים שהיו עמו בקשר. לדבריה, בין השניים התפתח קשר אינטימי שהתבסס על התכתבויות מרחוק ופגישות ממועטות. בשלב מסוים בקשר ביניהן החלה האישה להעניק לחיות סיוע כלכלי. זאת לאחר שטען כי הוא מקבל איומים לחייו, ואף שלח לה סרטונים ותמונות שלו ושל "המאבטח" שלו – כשהם מדממים לאחר שהותקפו לטענתו. האישה סיפרה שלוותה סכומי כסף מעשרה בנקים שונים על מנת לסייע לו, אך לא חששה מכיוון שהאמינה כי הוא אדם אמיד.