האם כבאים הזמינו נערות ליווי במימון ועד העובדים?

נציבות הכבאות ונציבות שירות המדינה בודקות חשד לפיו לוחמי אש בתחנת כיבוי באזור מטה בנימין קיבלו שירותי מין תמורת תשלום במהלך נופשונים מטעם הוועד ועל חשבונו

זמן צפייה: 00:19

נציבות הכבאות ונציבות שירות המדינה בודקות חשד לפיו כבאים בתחנת כיבוי באזור איו"ש קיבלו שירותי מין תמורת תשלום במהלך נופשונים שמומנו על ידי הוועד. עוד חוקרים בנציבות האם שילמו הכבאים לנערות הליווי שהוזמנו בכספי הוועד, כלומר על ידי המדינה.

לידי חדשות 13 הגיעו התכתבויות וואטסאפ הממחישות את קשר השתיקה של לוחמי האש סביב האירועים. כך למשל, כותב לוחם אש א', חבר הוועד, בקבוצת הוואטסאפ של התחנה: "חברים יקרים, רציתי לומר תודה על הארגון המוצלח של גיבוש התחנה, לכל המשתתפים ולעוזרים, היה נפלא. ותזכרו אנחנו משפחה עד הפנסיה ומה שקורה במשפחה טוב שיישאר במשפחה". לוחם אש ב' משיב לו: "מצטרף. תודה לכולם היה טיל" ואילו לוחם אש ג' מצטרף לשיחה ועונה: "מקווה שיהיה אחד כזה עוד לפני הקיץ הבא".

מדוברות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בחקירה ולכן אנו מנועים מלהתייחס עד סיומה וקבלת הממצאים".

הבהרה: אין מדובר בתחנת כיבוי האש גוש עציון. 

לכתבות נוספות בנושא >>

בכיר בשירותי הכבאות נחקר בחשד לשורת הטרדות מיניות של עובדות

סגן יו"ר מועצת באר טוביה יועמד לדין בגין הטרדה מינית

"ביים תקלה בחגורה": גבר מהצפון מואשם בעבירות מין בטרמפיסטיות

שירותי כבאות והצלה, אילוסטרציה
שירותי כבאות והצלה, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר החודש פורסם כי בכיר מאוד בשירותי הכבאות נחקר במשך שעות ביחידת להב 433 בחשד לשורת הטרדות מיניות של עובדות תחתיו. בתום החקירה, הוצא הבכיר לחופשה ונאמר לו שלא יחזור לתפקידו, תפקיד בכיר מאוד בשירותי הכבאות וההצלה. אף שכבר לפני יותר משנה הוגשה נגדו התלונה הראשונה, לפני כמה חודשים החליט נציב הכבאות לקדם את הבכיר בתפקידו.

התלונה הראשונה נגדו הוגשה לפני מעל לשנה לנציבות שירות המדינה, ובתחילה התבצעה בדיקה משמעתית בנושא. במרוצת הזמן, לאחר שהבינו בנציבות כי מדובר בחשדות חמורים לפלילים, החקירה הפכה לפלילית וסמויה והועברה ליחידת להב 433. חקירתו היום, כאמור, נמשכה שעות ארוכות.

עו"ד אבי אמר, סנגורו של הבכיר בשירותי הכבאות, מסר כי: "מרשי שוחרר לאחר חקירה קצרה. הטענות נבחנו בעבר והוחלט על ידי פרקליטות מחוז חיפה לסגור את התיק. ראוי לומר כי התיק נסגר חרף מאמצים של הרשות ומאמצים יוצאי דופן להשיג ראיות נגדו. עבירות המין שיוחסו לו לא היו ולא נבראו, זו רכילות אשר מרשי נפגע ממנה. מרשי יצא ביוזמתו לחופשה. כמו פעם שעברה התיק ייסגר אלא שהפעם, מרשי ימצה את הדין עם האחראים לנסיונות הכושלים לפגוע בו".