זוג מברזיל נתפס מבריח סמים - וגויס על ידי המשטרה למבצע עוקץ

אדמר וקאסיה הגיעו לטיול שנראה על פניו כמו ירח דבש, אלא שעם נחיתתם בארץ התברר כי בלעו קפסולות ובהן משקל כולל של כשני קילוגרם קוקאין - ששוויו ברחוב הישראלי כמה מיליוני שקלים

זמן צפייה: 02:38

אדמר וקאסיה הם זוג תיירים שהגיע מסאו פאולו שבברזיל לביקור בישראל, שעל פניו נראה כמו ביקור צלבני, במסגרת ירח הדבש שלהם. אלא שלמעשה, השניים נתפסו בניסיון להבריח סמים לישראל וגויסו על ידי המשטרה כסוכנים במבצע עוקץ, במטרה להפיל בפח סוחר קוקאין גדול מהעיר באר שבע.

כאשר הגיעו השניים לפני כמה שבועות לנמל התעופה בן גוריון, התעורר חשדם של שוטרי משטרת הגבולות והם נעצרו לחקירה. מהר מאוד התברר כי מדובר בשני בלדרים שבלעו כמות עצומה של סמים - 200 כמוסות של קוקאין, במשקל שני קילוגרמים. הם נלקחו לבית חולים ופלטו מגופם את הסם – ששווי הרחוב שלו בישראל הוא מיליוני שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אין לי יד בדבר": הורשע בתקיפת צעירה בת"א – ומבקש משפט חוזר

ארה"ב: תומך עליונות לבנה נעצר בחשד שתכנן לפוצץ בית כנסת

אונס בת השבע: 4 חודשים לאחר ששוחרר – קטוסה קורא לסגירת התיק

אדמר וקאסיה, זוג ברזיאלים, בלדרי סמים שגויסו כסוכני משטרה
אדמר וקאסיה, זוג ברזיאלים, בלדרי סמים שגויסו כסוכני משטרה | צילום: חדשות 13

כדי לתפוס את סוחר הסמים הישראלי שהמתין למשלוח, החליטו במשטרה להמשיך בסיפור הכיסוי. על מנת להוכיח כי עברו את כל הבדיקות הנדרשות במכס, הבלדרים שלחו הודעות ווטסאפ תמימות לכאורה למפעליהם בסאו פאולו שבהן סיפרו מה בכוונתם לעשות בירושלים. למעשה היו אלה מילות קוד.

המפעיל הישראלי, סוחר סמים לכאורה בשם יוסף אלפסי, בלע את הפיתיון, והגיע כדי להיפגש איתם. כל אחד מבני הזוג הבלדרים, אמור היה להסתפק בסכום צנוע של 3,000 דולר תמורת ההברחה. כאשר אלפסי הגיע למלון פרימה פארק שבירושלים, המשטרה עצרה אותו מיד ובשבוע שעבר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגדו ונגד שני הבלדרים, שיקבלו עונש מופחת בזכות שיתוף הפעולה – ומבצע העוקץ שהפיל בפח את סוחר הסמים המנוסה.