אונס בת השבע: 4 חודשים לאחר ששוחרר - קטוסה קורא לסגירת התיק

מחמוד קטוסה, שנעצר בחשד לאונס הילדה מבנימין בחודש יוני, דורש מהמשטרה לטהר את שמו: "אנשים מאמינים לי שאני חף מפשע, אבל אין לי דף שמאשר זאת". המשטרה: "החקירה נמשכת במישור המודיעיני"

זמן צפייה: 02:34

מחמוד קטוסה, שנעצר בחשד לאונס ילדה בת שבע בבנימין - ושוחרר לפני ארבעה חודשים בעקבות חשיפת מחדלי המשטרה בחדשות 13, עדיין מוגדר במסמכי המשטרה והפרקליטות כ"חשוד באונס". קטוסה קורא למשטרה לסגור לאלתר את התיק נגדו: "הם צריכים שאני אשאר ככה? זה יותר קל להם? אבל לי קשה", סיפר.

קטוסה אמר כי על אף שהמשטרה מיצתה כל כיוון חקירה גלוי והגיעה למבוי סתום, הסטטוס שלו נותר בעינו. "אנשים יודעים שאני חף מפשע, הם מאמינים לי, אבל אין לי דף מהמשטרה שמאשר זאת. הכאב נשאר בלב". מנגד, המשטרה מסרה כי למרות שלא ניתן להצביע בוודאות על האנס, היא עדיין פועלת במישור המודיעיני. עוד נמסר מהמשטרה כי הילדה חוותה אירוע מיני, אך לא חמור כפי שצוין בכתב האישום.

כתבות נוספות בנושא >>

אונס בת ה-7: במשטרה עדיין מאמינים שקטוסה הוא החשוד המרכזי

בעקבות מחדלי החקירה: מחמוד קטוסה מגבש תביעת ענק נגד המשטרה

"דורשים עונש מוות": כתובות נאצה רוססו בכפר של מחמוד קטוסה

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: חדשות 13

עו"ד טל גבאי, שמייצג את משפחת הילדה בת השבע, קרא היום לגורמים האמונים על חקירת הפרשה לדווח לציבור על מהלך החקירה: "לא יעלה על הדעת שתיק שזעזע מדינה שלמה יישאר לא מפוענח". גבאי התייחס גם למצבה הנפשי של הילדה: "שיקומה מתקדם עקב בצד אגודל, כולנו תקווה שהיא תוכל לשים את הפרשה מאחוריה ולפתוח דף חדש".

כזכור, בחודש יוני בוטל כתב האישום נגד קטוסה, והוא שוחרר ממעצר. לאחר שחרורו, הועבר תיק החקירה לסמכותה של משטרת ש"י שהחלה לבחון כיווני חקירה חדשים. בין היתר נבדקו פלסטינים נוספים שייתכן כי קשורים לפרשת האונס, וכן אדם מהיישוב שבו גרה הילדה. גם היום נזהר קטוסה שלא לתקוף את המשטרה והפרקליטות בעניינו, אך למרות זאת הלין בגילוי לב: "לאף אחד לא אכפת, משום שאני ערבי. זו הבעיה שלי".

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

חודש לאחר שכתב האישום נגדו בגין אונס בוטל, קטוסה הודיע על כוונתו לתבוע מילוני שקלים מהמשטרה בעקבות מחדלי חקירת התיק והמעצר הממושך. התביעה כוללת גם נגד המורה בבית הספר, שהצביעה על קטוסה כחשוד אפשרי באונס.

נאשף דרוויש, עורך דינו של קטוסה, אמר אז כי "התיק הזה הוא תיק של שילוב בין רשלנות משטרתית חוקרת לבין לא מעט גזענות. מקור הגעזנות התחיל בדברי המורה לאמא. דרייפוס הפלסטיני, אין מחלוקת, לא יכול להיות אחרת".