"הסתובבתי - והוא שלף את הנייד שלי": שובו של גנב הסמארטפונים

45 חודשים לאחר שנכלא בגין גניבת טלפונים - הצעיר מהקריות שכונה "שודד הניידים" מכה שנית. השיטה היא אותה שיטה, אולם הפעם - ובחסות הקורונה, הוא עוטה על עצמו מסכה. "עשה את זה מתוחכם"

זמן צפייה: 02:23

ארבע שנים אחרי שנשלח לכלא על גניבת עשרות טלפונים חכמים, השודד המכונה "גנב הסלולרי" מכה בשנית. בשבועות האחרונים הרשתות החברתיות הוצפו בסרטונים המראים את השודד נכנס לחנויות, מסתובב במשך כמה דקות, מנצל רגע אחד של חוסר תשומת לב - ונמלט מהמקום עם טלפון חכם. אלא שהפעם, בחסות הקורונה, הוא מגיע עטוי מסכה שמסתירה את פניו.

"הוא נכנס תוך כדי שיחת טלפון כביכול", סיפרה עדן, שטלפונה נגנב. "הוא ביקש שאראה לו מה יש לי בחנות. בשנייה שהסתובבתי הוא פשוט לקח את היד ושלף את הטלפון הסלולרי שלי". אחרי שניות, הוסיפה, ניגש אליה, ואמר: "'אני רגע קופץ לקנות סיגריות, ממש דקה וחוזר'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חצרי – חצרכם": האנשים שמנדבים ביתם עבור זוגות שחתונתם בוטלה

"אנחנו די מיואשים": מרד בעלי העסקים שמסרבים לקבל את ההנחיות

"ינשוף" הקורונה: הבדיקה שתאבחן הידבקות בנגיף – תוך שניות

גנב הסמארטפונים
גנב הסמארטפונים | צילום: חדשות 13

"גנב הסלולרי" הוא צעיר מהקריות, שכבר ב-2016 התפרסם כאשר הצליח לשבור שיא מפוקפק ולגנוב 39 טלפונים חכמים בתוך 20 יום. מי שדלק אחריו עד להרשעתו הוא דודי אברהם מבית וגן. אז, לאחר שהטלפון הנייד של בת זוגו נגנב, הוא נתקל בתלונה דומה נוספת בפייסבוק וכך החל לאסוף ראיות נגד השודד. לבסוף, הגיש תלונה שהובילה למעצר והרשעה.

בחודש מאי האחרון שוחרר הצעיר אחרי 45 חודשים בכלא - אבל גם זה, לפי העדויות שהבאנו כאן, לא ממש הרתיע אותו. אופיר סולטן, אחת מקורבנותיו, סיפרה: "הוא פשוט לקח את הטלפון והלך, עבר בכמה חנויות ונעלם מהקניון. השאיר אותנו בלי טלפונים. הוא פשוט עשה את זה הכי מתוחכם. סובב את הראש, לקח את זה מהר - ושם את זה בכיס".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות שהתקבלו לאחרונה המשטרה פתחה בחקירה, ומבצעת את כל הפעולות הנדרשות במטרה למצות את הדין עם החשוד במעשה".