"אנחנו די מיואשים": מרד בעלי העסקים שמסרבים לקבל את ההנחיות

אם במהלך הגל הראשון של הקורונה רוב בעלי העסקים קיבלו בהבנה את ההגבלות שהטילה הממשלה - הפעם התמונה אחרת. רבים ממשיכים להפעיל את המסעדות וחדרי הכושר כרגיל, ומסבירים: "רק רוצים לעבוד"

זמן צפייה: 03:09

מגפת הקורונה: בעוד הממשלה מאבדת שליטה על הקורונה וגם על המגפה הכללית - נראה כי לבעלי העסקים אבדה הסבלנות. אם במהלך הגל הראשון רובם הבינו את הצורך בלסגור את העסקים ולחכות - הפעם המצב שונה. לא מעט מהם מסרבים לקבל את ההנחיות החדשות, ורובם אף יוצאים למרד גלוי.

אחד מהם הוא יוני, הבעלים של בית הקפה "ניסו" שביפו. למרות ההגבלות על מסעדות ועל מספר הנוכחים המותר בו זמנית במקום - שום דבר בבית הקפה לא באמת השתנה. "לא קיבלתי שום הנחיה מפורשת איך אני אמור לעבוד", הודה יוני, "אז כרגע אני ממשיך כרגיל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריבלין בביקורת על הממשלה: "לא פיתחה תורת לחימה למאבק בנגיף"

רודפים אחריו בחצר ביתו: בן 45 נפצע קשה מירי בצפון • תיעוד

היועמ"ש לבג"ץ: יש לבטל החסינות שנתנה הכנסת לשר לשעבר חיים כץ

הבעלים של בית הקפה ''ניסו'' שביפו
הבעלים של בית הקפה ''ניסו'' שביפו | צילום: חדשות 13

יוני, ועוד רבים מחבריו לענף, זועמים על מה שהם מכנים "הזיגזג של הממשלה", ולא ממהרים ליישם את ההנחיות. "למה להגביל לי את העסק לרמה כזאת שאני לא יכול לקיים אותו? זה מכת מוות לעסק שלי ולעוד הרבה עסקים שנמצאים פה. אנחנו כבר די מיואשים. אין לנו למי לפנות. אנחנו פשוט רוצים לעבוד".

אולם בעוד המסעדות ובתי הקפה מנסים, בקושי רב, לשרוד את המשבר - בענפים אחרים העובדים כבר מזמן נותרו בלי עבודה. קשה היה להתעלם מאיש הסאונד אייל אלטרץ, שביטא אמש בזעקה את הזעם של רבים מהעצמאים והפרילנסרים. בשל הקורונה, אחרי 35 שנות עבודה, הוא אפילו לא יכול לקנות סיגריות. "מרגיש חסר אונים", אמר.

הולמס פלייס בתקופת הקורונה
הולמס פלייס בתקופת הקורונה | צילום: חדשות 13

גם חלק מחדרי הכושר, שעקב ההגבלות החדשות התבקשו להיסגר באופן מיידי, נותרו היום פתוחים לפעילות. ברשת "הולמס פלייס", למשל, נערכו באופן מקורי להנחיות, כך שאת חדרי הכושר סגרו - ובאותו המקום בדיוק פתחו חדרי סטודיו. גבי מורדו, סמנכ"ל קבוצת "הולמס פלייס, הסביר: "אנחנו לא רואים הבדל בין שני הדברים האלה. אנחנו לא מבינים למה בסטודיו אפשר להתאמן ובחדר כושר לא".

גם בממשלה מבינים שהסבלנות של הציבור הולכת ופוקעת, שהמחאה רק תלך ותגבר, שבאיבוד השליטה הנוכחי על התפשטות מגפת הקורונה - האזרחים מאשימים את מקבלי ההחלטות.