"ינשוף" הקורונה: הבדיקה שתאבחן הידבקות בנגיף - תוך שניות

חברה ישראלית מפתחת בימים אלה ערכה שתשנה את פני המאבק בווירוס: בדיקת נשיפה, לא פולשנית ולא כואבת, שבתוך שניות ספורות תאבחן אם הנבדק לקה בנגיף. "הולך לשנות את עולם האבחון"

זמן צפייה: 02:52

חברה ישראלית מפתחת בימים אלה ערכה שתשנה את פני המאבק בקורונה. מדובר ב"ינשופון", שיחליף את בדיקת המטוש וויספק תוצאות בתוך שניות ספורות. מבחינה טכנולוגית, הנשיפה הזו מוכרת לנו ממכשיר הינשוף של המשטרה שמזהה אלכוהול בגוף. כך בדיוק תפעל בדיקת הנשיפה שתאבחן את הנגיף בגופו של הנבדק. התוצאות, כאמור, מיידיות - בתוך 10 שניות.

השבוע החלה "סנטק מדיקל" לעשות ניסוי קליני בחולים וחולות המאושפזים במחלקת הקורונה של בית החולים "מאיר" בכפר סבא, כשהמטרה היא לזהות את טביעת האצבע הגנטית של הנגיף ולבדוק כיצד אפשר יהיה לזהות אותו בבדיקה פשוטה, שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים היום. "זאת בדיקה בנשיפה שבאמת הולכת לשנות את עולם הדיאגנוסטיקה באופן כללי, ואת עולם הקוביד-19 בפרט", הסביר ד"ר רום אליעז, דירקטוריון "סנטק מדיקל". ד"ר עבאליל פאדי מהמרכז הרפואי "מאיר" הדגיש: "היא לא פולשנית ולא כואבת".

עוד בחדשות 13:

חמי רודנר בעקבות המשבר: "מצהיר על הפסקת תשלום המסים למדינה"

"אנחנו די מיואשים": מרד בעלי העסקים שמסרבים לקבל את ההנחיות

מסתמן: דמי אבטלה ומענקים לעצמאים ישולמו עד יוני 2021

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

נראה שמספר בדיקות הקורונה היומי, שעלה מאוד בשבועות האחרונים והביא לקריסה של מעבדות הבדיקה, צפוי לפחות - ואיתו ההשלכות על מערכת הבריאות. "לפעמים ההמתנה לתשובה מבדיקת קורונה יכולה לארוך אפילו יממה שלמה שבה המטופל לא מקבל את הטיפול המיטבי, ולכן בדיקה כזאת יכולה בהחלט לתת לנו יתרון זמן ולאפשר לנו אבחנה מיידית", אמרה ד"ר לילך ישראלי שני מ"מאיר".

"ברגע שנוכל לבדוק חולה בתוך 10 שניות ולאמת אם זה חולה באיזה שלב הוא, בעצם אפשר לפתוח את כל הגבולות", הסביר אליעז. "זה אומר שהעולם יכול לחזור לסדר חיים נורמלי ואחרי זה כמובן פתיחה של כל דבר אחר: אצטדיונים, אולמות הקונצרטים, מסעדות, כל העולם נפתח. אב-טיפוס שיגיע יתחיל להיות בשימוש, אני מקווה, בתוך מספר שבועות, ולאחר מכן נוכל באמת לצאת עם זה החוצה".

כעת יש לקוות שהניסוי יצליח ושמישראל תצא הבשורה על בדיקת הקורונה המהירה והפשוטה שאולי תאפשר את עצירת התפשטות הנגיף ותאפשר לנו חזרה מהירה לשגרה בטוחה בצלו.