הפסיכיאטר: החשוד ברצח הבכיר במשמר בתיהמ"ש לא אחראי למעשיו

חוות הדעת הפסיכיאטרית, שפורסמה לראשונה בחדשות 13, קבעה כי ראובן ולר היה שרוי במצב פסיכוטי כשביצע את המעשה, וכי הוא זקוק לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. "היה נתון בתחושת חרדה קיומית"

זמן צפייה: 01:11

הפסיכיאטר שמונה לבדוק את ראובן ולר, שנגדו הוגש כתב אישום בגין רצח עמוס סער, בכיר במשמר בתי המשפט, קבע כי הוא אינו אחראי למעשיו וכי הוא זקוק לאשפוז. בשל כך, צפויה הפרקליטות להתקשות להעמידו לדין - כך עולה מחוות בהדעת שכתב הפסיכיאטר, שפורסמה היום (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

"הנבדק לוקה במחלת נפש במובן המשפטי של המושג. בעת ביצוע המעשה הוא היה שרוי במצב פסיכוטי פרנואידי חריף, היה נתון בתחושת חרדה קיומית פסיכוטית אשר החמירה בצורה משמעותית בשבוע האחרון טרם ביצוע המעשה", נכתב. "עם זאת, ההחלטה להרוג את עמוס גמלה בלבו רגעים לפני הרצח, כאשר הבין כי אין לו כל חלופה אחרת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד: עורכת דין ניסתה להבריח סמים לאסיר – ונעצרה

בפנים גלויות, לעיני המצלמות: כך פעלה "כנופיית הרולקס" • צפו

אוהד בית"ר י-ם שהותקף ע"י אוהדי מכבי חיפה: "יצאו עם סכינים"

אורלי ועמוס סער, שנדקר למוות בירושלים
אורלי ועמוס סער, שנדקר למוות בירושלים | צילום: ניר סער

כאמור, לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד ולר בגין רציחתו של סער לפני כחודש בשכונת הר חומה שבירושלים. על פי כתב האישום, ולר הצטייד בסכין ממטבחו, התנפל על המנוח, ודקר אותו גם בזמן שניסה לקרוא לעזרת השכנים ועד שהתמוטט שותת דם.

עוד נכתב בכתב האישום כי ולר נהג להטריד את המנוח ומשפחתו החל משנת 2018. הנאשם נהג לצלצל ארוכות בפעמון דלת דירת המנוח וטען בפניו כי כלבתם נובחת ומפריעה לו. בנוסף על כך, נהג הנאשם לאיים על המנוח ומשפחתו באיומים שונים לפיהם ישרוף את ביתם, וכי "יקרה להם משהו לא טוב".

במרץ 2019 הפיץ בשכונת הר חומה, סמוך למקום מגוריו, דף ובו הכיתוב "שמעתם כלב נובח - אלו הבעלים - בושה עליהם", בצירוף תמונותיהם של המנוח ואשתו, אותם צילם מספר ימים קודם לכן לאחר שארב להם בחניית הבית. לאחר שלא פסקו ההטרדות מצד הנאשם הגישה אשתו של המנוח תלונה במשטרה נגד הנאשם, שהמשיך לתלות את הדף בכל רחבי השכונה ואף פרסם ברשתות החברתיות סרטונים שכותרתם "צער בעלי חיים - משפחת סער".

Jqbypx
כוחות הצלה ובטחון בזירה בה אדם נפצע עם סימני חבלה על גופו בירושלים | צילום: חדשות 13

מספר ימים לאחר מכן, מסרו המנוח ורעייתו את הכלבה שברשותם, אך ההטרדות נמשכו. ולר המשיך לאיים על ואמר כי "ירצח אותו, יהרוג אותו ויגרום לו למות ברעב". אשתו שהייתה בבית שאלה את הנאשם לדבריו, וזה חזר עליהם. אשתו של המנוח הורתה לנאשם ללכת ואמרה כי תזמין משטרה למקום. ולר עזב את המקום ולאחר כמה שעות הגיע שוב לדירה וחזר על איומיו בפני המנוח.

ביום הרצח, לאחר שהנאשם ראה את מכונית המנוח בחניה ווידא כי המנוח נמצא בביתו, הוא הצטייד בסכין ממטבחו. ולר דפק על דלת דירת המנוח וכשפתח המנוח את הדלת, התנפל עליו והחל לדקור אותו. סער צלצל מספר פעמים בפעמון דלת דירת השכנים, כדי לנסות ולהשיג עזרה, אולם הנאשם המשיך לדקרו עד שהתמוטט שותת דם.

הנאשם המשיך לדקור את הנאשם ולבסוף נעץ את הסכין באזור עורפו של המנוח. המנוח פונה לבית החולים כשהסכין נעוצה בצווארו, כשהוא ללא דופק וללא נשימה אולם כל מאמצי הרופאים להחיות אותו עלו בתוהו, והמנוח נפטר מפצעיו.