"דקר בגלל נביחות הכלבה": אישום בגין רצח הבכיר במשמר בתיהמ"ש

לפי האישום, ראובן ולר נהג להטריד את עמוס סער ומשפחתו משנת 2018, בטענה שכלבתם נובחת ומפריעה לו. למרות שמסרו את הכלבה, ההטרדות נמשכו, עד הרצח בדקירות סכין

זמן צפייה: 02:03

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד ראובן ולר, בגין רציחתו של הבכיר במשמר בתי המשפט עמוס סער לפני כחודש. על פי כתב האישום, ולר הצטייד בסכין ממטבחו, התנפל על המנוח, ודקר אותו גם בזמן שניסה לקרוא לעזרת השכנים ועד שהתמוטט שותת דם.

עוד נכתב בכתב האישום כי ולר נהג להטריד את המנוח ומשפחתו החל משנת 2018. הנאשם נהג לצלצל ארוכות בפעמון דלת דירת המנוח וטען בפניו כי כלבתם נובחת ומפריעה לו. בנוסף על כך, נהג הנאשם לאיים על המנוח ומשפחתו באיומים שונים לפיהם ישרוף את ביתם, וכי "יקרה להם משהו לא טוב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבריטית שטענה כי נאנסה ע"י ישראלים: "הם היו כמו להקת זאבים"

אותרה גופת הצעיר הישראלי שנסחף בנהר בניו זילנד

בערפל כבד וראות לקויה: בראיינט ו-8 נוספים נהרגו בתאונת המסוק

עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושליםעמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים
עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים | צילום: חדשות 13

במרץ 2019 הפיץ בשכונת הר חומה, סמוך למקום מגוריו, דף ובו הכיתוב "שמעתם כלב נובח - אלו הבעלים - בושה עליהם", בצירוף תמונותיהם של המנוח ואשתו, אותם צילם מספר ימים קודם לכן לאחר שארב להם בחניית הבית. לאחר שלא פסקו ההטרדות מצד הנאשם הגישה אשתו של המנוח תלונה במשטרה נגד הנאשם, שהמשיך לתלות את הדף בכל רחבי השכונה ואף פרסם ברשתות החברתיות סרטונים שכותרתם "צער בעלי חיים - משפחת סער".

מספר ימים לאחר מכן, מסרו המנוח ורעייתו את הכלבה שברשותם, אך ההטרדות נמשכו. ולר המשיך לאיים על ואמר כי "ירצח אותו, יהרוג אותו ויגרום לו למות ברעב". אשתו שהייתה בבית שאלה את הנאשם לדבריו, וזה חזר עליהם. אשתו של המנוח הורתה לנאשם ללכת ואמרה כי תזמין משטרה למקום. ולר עזב את המקום ולאחר כמה שעות הגיע שוב לדירה וחזר על איומיו בפני המנוח.

ביום הרצח, לאחר שהנאשם ראה את מכונית המנוח בחניה ווידא כי המנוח נמצא בביתו, הוא הצטייד בסכין ממטבחו. ולר דפק על דלת דירת המנוח וכשפתח המנוח את הדלת, התנפל עליו והחל לדקור אותו. סער צלצל מספר פעמים בפעמון דלת דירת השכנים, כדי לנסות ולהשיג עזרה, אולם הנאשם המשיך לדקרו עד שהתמוטט שותת דם.

הנאשם המשיך לדקור את הנאשם ולבסוף נעץ את הסכין באזור עורפו של המנוח. המנוח פונה לבית החולים כשהסכין נעוצה בצווארו, כשהוא ללא דופק וללא נשימה אולם כל מאמצי הרופאים להחיות אותו עלו בתוהו, והמנוח נפטר מפצעיו.

עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים
עמוס סער, קב''ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, שנדקר למוות בירושלים | צילום: חדשות 13

לאחר הרצח, עלה החשד כי לאחר המעשה שב ולר לביתו והחליף בגדים, ונמלט לביתו של אחד ממכריו, שנעצר אף הוא בחשד לסיוע לאחר מעשה. עם מעצרו של החשוד, איתרו בלשי המשטרה בביתו פרטי לבוש שעל פי החשד לבש בעת ביצוע העבירה.

סער, כאמור, נדקר למוות בשכונת הר חומה. במהלך סריקות נרחבות באזור, המשטרה איתרה ועצרה חשוד בשנות ה-30 לחייו והוא הועבר לחקירה. זמן קצר לאחר מכן, גבר בשנות ה-50 לחייו נעצר בחשד למעורבות באירוע, כאשר יש לו קשר לחשוד הראשון. על פי החשד, הרקע למעשה הוא ככל הנראה סכסוך בין שכנים.

סער אותר בשעות הצהריים כשהוא מחוסר הכרה בחדר מדרגות בבניין. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ופינה אותו לבית החולים שערי צדק בעיר, תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. חובש רפואת חירום של מד"א, נעם לוי, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה בחדר המדרגות בבניין כשהוא סובל מפציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום ולבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים".

כוחות הצלה ובטחון בזירה בה אדם נפצע עם סימני חבלה על גופו בירושלים
כוחות הצלה ובטחון בזירה בה אדם נפצע עם סימני חבלה על גופו בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א