בית המשפט קבע: יגאל עמיר לא ייצא לבר המצווה של בנו

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע דחה את עתירת רוצח ראש הממשלה שביקש חופשה לטובת האירוע המשפחתי. זאת, לאחר שהפרקליטות הביעה התנגדות וטענה כי לעמיר יש קשרים עם גורמים עבריינים מחוץ לכותלי הכלא

זמן צפייה: 02:59

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (רביעי) את העתירה שהגיש יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, לצאת לחופשה מיוחדת מהכלא לרגל מסיבת בר המצווה של בנו שתתקיים ביום שישי הקרוב.

הדחייה מגיעה על רקע העתירה שהגיש עמיר לאחר ששירות בתי הסוהר סרב שלשום לאפשר לו לצאת לחופשה המדוברת. את הבקשה לחופשה הגיש עמיר כבר בחודש ספטמבר והיא הועברה לבחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטיים, שלבסוף, כאמור, דחו אותה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ספירת הקולות בעיצומה: אלו המדינות שיכריעו את גורל הבחירות

טראמפ הכריז: "ניצחנו את הבחירות בגדול – התוצאות הן הונאה"

ועדת חוקה אישרה לקראת שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות"

יגאל עמיר
יגאל עמיר

כזכור, פרקליטות מחוז דרום קבעה אתמול כי היא מקבלת את עמדת שב"ס - ומתנגדת גם היא לאפשר לעמיר חופשה מהכלא. בחוות הדעת ציטטה הפרקליטות את עמדת שב"כ, לפיה "עמיר הינו פעיל מסוכן שעמד בראש תא טרור ששם לו למטרה להביא לשינוי מדיניותה של ממשלת ישראל באמצעות ביצוע מעשי טרור". שרות הביטחון הכללי הוסיף כי ככל הידוע לו, "עמיר לא שינה את דרכיו".

כמו כן, ממלא מקום נציב שב"ס, במסגרת החלטתו שלא לאשר את החופשה של עמיר, התייחס גם להשלכות נגיף הקורונה ובכל הנוגע ליציאתם של אסירים משטח בית הכלא: "בשל הסיכון הנשקף להידבקויות של אסירים, צוות הסוהרים והסיכון לאסירים ולסוהרים אחריים - שירות בתי הסוהר לא מאפשר יציאה, אלא בהתקיים נסיבות חריגות הומניטריות". עוד ציין הנציב כי שיקוליו מבוססים, בין היתר, על טיבו של האסיר וחומרת מעשיו.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, שלח באותו היום מכתב אל היועצת המשפטית של השב"ס, יוכי גנסין, ובו כתב - "מפלגת העבודה מביעה שאט נפש וזעזוע עמוק מעצם בקשתו לצאת לחופשה ולחגוג, בפרט ביום בו תציין כלל המדינה את יום הרצחו של יצחק".