ועדת חוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות"

למרות הסתייגות משרד הבריאות, החוק שיאפשר להכריז על אזורים נוספים מלבד ים המלח ואילת כ"אזורי תיירות מיוחדים", יובא לאישור הכנסת. זאת, כדי לאפשר פעילות המלונות לתיירות

זמן צפייה: 04:02

על אף הסתייגות משרד הבריאות, ועדת חוקה אישרה היום (רביעי) לקראת שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות", שיאפשר הכרזה על אזורים נוספים, מלבד ים המלח ואילת, כ"אזורי תיירות מיוחדים" ולאפשר בין היתר פעילות מלונות לפני פתיחתם בכל הארץ.

כמו כן, ועדת החוקה קבעה כי הממשלה צריכה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורים אלו, ולקבוע פטורים מבדיקות בכניסה ל"איי התיירות" לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים. ההחלטה התקבלה בוועדה, לאחר בחינה של היקפי התחלואה בקורונה בארץ, שנמצאים במגמת ירידה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ספירת הקולות בעיצומה: אלו המדינות שיכריעו את גורל הבחירות

סוכל פיגוע ירי סמוך לשכם – פלסטיני חמוש באקדח נוטרל

מערכת סוערת בערי החוף: הצפות, חסימות – ונתוני גשם חריגים

רצועת חוף בים המלח
רצועת חוף בים המלח | צילום: צילום מסך

לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בתי מלון באילת וים המלח ייפתחו מבלי לבצע בדיקות קורונה מהירות בכניסה. הבדיקות המהירות צפויות להגיע לישראל בחודש הבא, ולכן האורחים יבצעו את בדיקת קורונה 48 שעות לפני תחילת החופשה. במקביל, נעשים ניסיונות בכנסת להשיג אישור לפתיחת חנויות רחוב ומסעדות באתרי הנופש בעיר. שבוע לפני כן אישרה הממשלה להגדיר את ים המלח ואילת כ"אזור תיירות מיוחד", ובכך להחריג אותם משאר הארץ ולאפשר בהם את פתיחת המלונות.

כמו כן, אושרה התוכנית להרחבת הסיוע לענף המלונאות, שתאפשר גם לבתי מלון קטנים לקבל סיוע ייעודי נוסף - מעבר לסיוע שניתן לכלל העסקים במשק. על מנת לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בענף, הוחלט כי הממשלה תקל את התנאים לקבלת המענק הייעודי לענף התיירות, וכך תאפשר ליותר בתי מלון, לרבות בתי מלון קטנים שנפגעו מהסגר השני, לקבלו.