הפרקליטות מתנגדת לבקשת יגאל עמיר לחופשה: "פעיל טרור מסוכן"

המדינה הגישה את התנגדותה לעתירת רוצחו של רבין, שביקש חופשה לטובת בר המצווה של בנו. נטען כי לעמיר קשרים עם גורמים עבריינים מחוץ לכלא, וכן צוין החשש שהאסיר יידבק בקורונה ויסכן אחרים

זמן צפייה: 02:59

בתגובה לעתירה שהגיש יגאל עמיר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, פרקליטות מחוז דרום קבעה היום (שלישי) כי היא מקבלת את עמדת שב"ס - ומתנגדת לאפשר לעמיר חופשה מהכלא לצורך מסיבת בר המצווה של בנו. בחוות הדעת ציטטה הפרקליטות את עמדת שב"כ, לפיה "עמיר הינו פעיל מסוכן שעמד בראש תא טרור ששם לו למטרה להביא לשינוי מדיניותה של ממשלת ישראל באמצעות ביצוע מעשי טרור". שרות הביטחון הכללי הוסיף כי ככל הידוע לו, "עמיר לא שינה את דרכיו".

עוד עולה מתגובת הפרקליטות כי קיים סיכון ביטחוני ממשי, עקב קשריו של עמיר עם אנשים שאינם בני משפחתו - "בראשית חודש אוגוסט 2019 , נחשף כי עמיר פעל באמצעות שיחות טלפון שניהל מהכלא להקמת מפלגה שתפעל לשחרורו", כפי שנכתב במכתב התגובה. בתוך כך, גם חטיבת המודיעין של השב"ס מתנגת לשחרורו של עמיר לחופשה קצרה, ומבססת את התנגדותה על זו של שירות בתי הסוהר, ומוסיפה כי בידיה "מידע חסוי הנוגע לקשריו של עמיר עם עבריינים פליליים", מידע אותו תחשוף בפני השופט בבית המשפט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלפיות בארה"ב נפתחו; טראמפ: אכריז על ניצחון רק כשיהיה כזה

היועמ"ש לרה"מ: אין הצדקה לעיכוב מינוי הבכירים בשירות הציבורי

הקרב על ההקלות: נתניהו כינס התייעצות לבחינת הצעדים הבאים

יגאל עמיר
יגאל עמיר | צילום: צילום מסך

ממלא מקום נציב שב"ס, במסגרת החלטתו שלא לאשר את החופשה של עמיר, התייחס גם להשלכות נגיף הקורונה ובכל הנוגע ליציאתם של אסירים משטח בית הכלא: "בשל הסיכון הנשקף להידבקויות של אסירים, צוות הסוהרים והסיכון לאסירים ולסוהרים אחריים - שירות בתי הסוהר לא מאפשר יציאה, אלא בהתקיים נסיבות חריגות הומניטריות". עוד ציין הנציב כי שיקוליו מבוססים, בין היתר, על טיבו של האסיר וחומרת מעשיו.

יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, שלח מכתב אל היועצת המשפטית של השב"ס, יוכי גנסין, ובו כתב - "מפלגת העבודה מביעה שאט נפש וזעזוע עמוק מעצם בקשתו לצאת לחופשה ולחגוג, בפרט ביום בו תציין כלל המדינה את יום הרצחו של יצחק". עוד הוסיף עמיר כי הוא מחזק את השב"ס וקורא לו שלא להיענות לכל בקשה להקל בתנאי מאסרו של עמיר.

כזכור, אתמול שב"ס דחה את בקשתו של האסיר יגאל עמיר לצאת לחופשה מיוחדת. את הבקשה לחופשה הגיש עמיר כבר בחודש ספטמבר והיא הועברה לבחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטיים, עד שלבסוף, כאמור - היא נדחתה. בשל הדחייה, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין הגיש עתירה נוספת לפיקוד כלא "אשל", שם הוא מרצה את עונשו, והיא תידון ביום רביעי על ידי המפקדים של בית הסוהר.