לאחר קיצור עונשו: נוחי דנקנר השתחרר מהכלא

לאחר שריצה 16 חודשים מתוך שלוש שנות המאסר שנגזרו אליו, בעקבות הרשעתו בהרצת מניות, ואחרי שקיבל חנינה מהנשיא רבלין, איש העסקים שוחרר מכלא ניצן

זמן צפייה: 00:22

איש העסקים נוחי דנקר השתחרר היום (ראשון) מכלא ניצן, לאחר שוועדת השחרורים אישרה את קיצור עונשו והנשיא ראובן ריבלין העניק לו חנינה בעקבות סיבות בריאותיות. דנקנר ריצה 16 חודשי מאסר מתוך שלוש השנים שנגזרו עליו, בעקבות הרשעתו בהרצת מניות.

בשבוע שעבר הבהירה הפרקליטות בדיון שנערך בוועדת השחרורים כי היא אינה מתנגדת לקיצור עונשו של דנקנר וקיבלה את בקשתו לשחרור מוקדם. הופעתו הצפויה בפני הוועדה פורסמה לראשונה בחדשות 13.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

הרוג ראשון מחוץ לסין: פיליפיני מת מהתפרצות מחלת הקורונה

ר"מ אתיופיה ניסה לכנס פסגה בין נתניהו לשליט איחוד האמירויות

נוחי דנקנר משתחרר מהכלא
נוחי דנקנר משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13
לאחר שדנקנר הכחיש לאורך משפטו שביצע עבירות כלשהן או מעשים אסורים, ציין בבקשתו כי כעת הוא מבין שהעבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר. "פעלתי בפזיזות" , אמר. "בניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט".

דנקנר היה אמור להשתחרר בשבוע שעבר, אבל בגלל שאין שחרור מנהלי לפי נהלי שב"ס - שחרורו נדחה. את איש העסקים ייצגו עורכות הדין שני אילוז ומיכל רוזן, שבירכו על ההחלטה. בתחילת החודש הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק החדש שנפתח נגד דנקנר, שבגינו הוא הועבר לכלא ניצן, ופרטי החקירה נאסרו לפרסום. בחודש שעבר מסר הנשיא ריבלין כי יקבל את החלטתו בנוגע לחנינה רק לאחר סיום רשויות האכיפה בטיפול עניינו בנוגע לפרשה זו, ואכן כשנסגר התיק - אישר ריבלין את קיצור עונשו.

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

מצבו הרפואי של דנקנר החמיר במהלך ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו. בהתחשב בכך, נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט בתחילת החודש לקצר את תקופת מאסרו, וקבע כי ארבעה חודשים ממנה יומרו במאסר על תנאי. "ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה", נמסר מבית הנשיא. "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

כזכור, בפברואר 2012 התפוצצה פרשת הרצת מניות, כשדנקנר יזם רכישת מניות של IDB מחוץ לבורסה, כדי להביא לעלייה בערכן. דנקנר ניסה לשדר מצג שווא כלפי שוק ההון, שלפיו החברה, שנמצאה כבר אז בקשיים כלכליים, היא חברה נחשקת ורווחית.

בערכאה הראשונה בה נידון, בית המשפט המחוזי בתל אביב, הורשע דנקנר בגין עבירות תרמית בניירות ערך והלבנת הון ונגזר עליו עונש מאסר של שנתיים. לאחר ערעור שהגישה המדינה בדבר קלות עונשו של דנקנר. זאת לאחר עדת מדינה במשפט התאבדה. התובעים ביקשו להציג את עדותה המוקלטת והשופטת ביקשה שיגישו בקשה, אך הצדדים פנו לגישור ולמחרת הודיעו שהגיעו לפשרה. לבסוף, באוגוסט 2018 החמיר בית המשפט העליון את עונשו של דנקנר לשלוש שנות מאסר, והוא החל לרצות אותו באוקטובר של אותה השנה.