ועדת השחרורים קיבלה את בקשת דנקנר: ישוחרר בימים הקרובים

בקשתו לשחרור מוקדם של איש העסקים התקבלה, לאחר שהנשיא קיצר את עונש המאסר שנגזר עליו בעקבות מצבו הבריאותי. הפרקליטות לא התנגדה למהלך

זמן צפייה: 00:26

איש העסקים נוחי דנקנר צפוי להשתחרר בימים הקרובים. זאת, לאחר שהפרקליטות הבהירה בדיון שנערך היום (חמישי) בוועדת השחרורים כי היא אינה מתנגדת למהלך וקיבלה את בקשתו לשחרור מוקדם. הופעתו הצפויה בפני הוועדה פורסמה לראשונה בחדשות 13.

לאחר שדנקנר הכחיש לאורך משפטו שביצע עבירות כלשהן או מעשים אסורים, ציין בבקשתו כי היום הוא מבין שהעבירות שביצע היו עבירות חמורות, הוא מתחרט על מעשיו ורואה במהלכיו טעות חמורה ביותר. "פעלתי בפזיזות" , אמר. "בניגוד לדרך בה נהגתי עד אותו יום מר ונמהר. כל חיי הייתי איש שומר חוק, הגון וישר, מאמין בחוק ובבתי המשפט".

כתבות נוספות בנושא >>

הנשיא קיצר את עונשו של נוחי דנקנר בשל מצבו הרפואי

הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק החדש נגד נוחי דנקנר

נוחי דנקנר הועבר לאגף אסירים מאוימים בכלא ניצן

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

דנקנר היה אמור להשתחרר היום, אבל בגלל שאין שחרור מנהלי לפי נהלי שב"ס אז שחרורו כנראה יידחה למחר. מוקדם יותר, גורמים בשירות בתי הסוהר, אמרו כי דנקנר הוא אסיר בעל התנהגות טובה שזכה לחנינה מהנשיא ועל כן הם מעריכים שבקשתו תתקבל. את דנקנר ייצגו עורכות הדין שני אילוז ומיכל רוזן, שבירכו על ההחלטה.

עורכת הדין שני אילוז
עורכת הדין שני אילוז | צילום: ללא קרדיט

מצבו הרפואי של דנקנר החמיר במהלך ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו. בהתחשב בכך, נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט בתחילת החודש לקצר את תקופת מאסרו, וקבע כי ארבעה חודשים ממנה יומרו במאסר על תנאי. "ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה", נמסר מבית הנשיא. "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

כזכור, בפברואר 2012 התפוצצה פרשת הרצת מניות, כשדנקנר יזם רכישת מניות של IDB מחוץ לבורסה, כדי להביא לעלייה בערכן. דנקנר ניסה לשדר מצג שווא כלפי שוק ההון, שלפיו החברה, שנמצאה כבר אז בקשיים כלכליים, היא חברה נחשקת ורווחית.

בערכאה הראשונה בה נידון, בית המשפט המחוזי בת"א, הורשע דנקנר בגין עבירות תרמית בניירות ערך והלבנת הון ונגזר עליו עונש מאסר של שנתיים. לאחר ערעור שהגישה המדינה בדבר קלות עונשו של דנקנר, החמיר בית המשפט העליון את גזר דינו והשית עליו עונש מאסר של שלוש שנים, שככל הנראה יקוצר היום באופן סופי.

נוחי דנקנר בבית המשפט
נוחי דנקנר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בתחילת החודש הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק החדש שנפתח נגד דנקנר, שבגינו הוא הועבר לכלא ניצן, ופרטי החקירה נאסרו לפרסום. בחודש שעבר מסר הנשיא ריבלין כי יקבל את החלטתו בנוגע לחנינה רק לאחר סיום רשויות האכיפה בטיפול עניינו בנוגע לפרשה זו, ואכן כשנסגר התיק - אישר ריבלין את קיצור עונשו.