נוחי דנקנר הועבר לאגף אסירים מאוימים בכלא ניצן

איש העסקים, המרצה עונש מאסר בגין פרשת הרצת המניות, הועבר לאגף המיוחד מכלא מעשיהו. זאת, לאחר שבעבר פורסם בחדשות 13 כי עבריינים בכלא תכננו לסחוט אותו. בימים אלה נבחנת בקשת החנינה שלו

זמן צפייה: 00:23

איש העסקים נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר על חלקו בפרשת הרצת מניות, הועבר הערב (רביעי) מכלא מעשיהו לכלא ניצן, לאגף מיוחד שבו נמצאים אסירים מאוימים. זאת, לאחר שבעבר פורסם בחדשות 13 כי עבריינים בכלא תכננו לסחוט אותו. בימים אלו מטפלים במשרד המשפטים בבקשת החנינה של דנקנר.

כאמור, לפני כשנה פורסם בחדשות 13 כי הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שמרצה מחודש מאי 2017 עונש מאסר בכלא מעשיהו, התלונן לקציני המודיעין בשירות בתי הסוהר כי גורמים בבית הכלא סוחטים אותו. במקביל, נבדק החשד לכך שאותם אסירים תכננו לסחוט גם את דנקנר.

עוד בחדשות 13:

רה"מ נפגש עם פומפאו: "מתמודדים כל העת עם התוקפנות האיראנית"

108 תלונות על חטיפת ילדים והתעללות בהם בירושלים – והתיק נסגר

בשל אי אמינות: בוטלה רכישת מצלמות האכיפה ב"נתיב פלוס"

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

באוגוסט 2018 קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה, והחליט להחמיר את עונשו של דנקנר לשלוש שנות מאסר. דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי לשנתיים מאסר, בגין הרצת מניות. עונשו של איתי שטרום הוחמר משנה לשנתיים מאסר.

הערעור שהוגש לבית המשפט העליון היה כפול. דנקנר ערער בבקשה להקלה בעונשו והפרקליטות ערערה בטענה כי העונש של שנתיים מאסר אינו חמור דיו. העליון קיבל כאמור את טענת המדינה. דנקנר נדרש להתייצב בבית הכלא עד ל-2 באוקטובר.

בצעד חריג, דנקנר לא התייצב בבית המשפט, וגזר דינו נשלח אליו במייל. דנקנר טען בערעורו כי הורשע על סמך ראיות נסיבתיות בלבד. זאת, לאחר שעדותו של עד המדינה נגדו נפסלה באופן כמעט מוחלט. לטענתו, לא הייתה לו סיבה להריץ מניות ב-2012, כדי להציל את ההנפקה של IDB, שהייתה בשליטתו.